معاون اول رییس جمهور سد حوضیان را در شهرستان الیگودرز افتتاح کرد.

معاون اول رییس جمهور سد حوضیان را افتتاح کردبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جهانگیری پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در ادامه برنامه های سفر یکروزه خود به استان لرستان با حضور در شهرستان الیگودرز، به همراه وزیر نیرو از سد حوضیان بازدید و آن را مورد افتتاح قرار داد.

عملیات اجرایی سد حوضیان از سال 83 آغاز شده است و با بهره برداری از این سد، آب 3000 هکتار اراضی کشاورزی تامین می شود.

تامین آب صنعت به میزان 2 میلیون متر مکعب، توسعه صنعت آبزی پروری، توسعه صنعت گردشگری، ایجاد اشتغال مولد و بهبود وضعیت اقتصادی مردم منطقه از دیگر اهداف سد حوضیان است.

گفتنی است عملیات اجرایی احداث و تکمیل شبکه پایاب سد نیز به طور همزمان انجام شده است و در مجموع برای سد حوضیان 120 میلیارد تومان هزینه گردیده است.

طول تاج سد 533 متر و عرض آن 10 متر است و ارتفاع سد از بستر نیز 73 متر است.

*الیگودرز برای همه نیروهای انقلابی نامی آشناست

جهانگیری پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح سد حوضیان واقع در شهرستان الیگودرز ضمن قدردانی از دست اندرکاران احداث این طرح اظهار امیدواری کرد دولت بتواند برای مردم شهرستان الیگودرز مسیر توسعه را هموار کند.

معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه باید از آب سد حوضیان استفاده مطلوب و بهینه شود، گفت: مسئولین استان باید تلاش کنند حداکثر استفاده از منابع آب این سد با بهره وری بالا صورت گیرد.

وی افزود: سد حوضیان می تواند پایگاه خوبی برای گردشگری این منطقه باشد و مردم نیز بتوانند اوقات فراغت خود را در اطراف این سد سپری کنند که البته لازم است مسئولین استان برنامه ریزی های لازم را در این خصوص انجام دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار