اهواز؛

خوزستان عاري از دخانيات

معاون امور جوانان جمعيت هلال احمر استان خوزستان از آغاز به کار طرح ملي محله عاري از دخانيات در 48 مدرسه خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بيژن فتاحي راد بيان كرد: اين طرح ملي در 24 مدرسه دخترانه و 24 مدرسه پسرانه خوزستان در 2 مقطع راهنمايي و دبيرستان همزمان با سراسر كشور به مناسبت هفته سلامت و فرا رسيدن هفته هلال احمر در حال برگزاري است.

وي اظهار داشت: ستاد تشكيل دهنده اين طرح شامل جمعيت هلال احمر، آموزش و پرورش، شبكه بهداشت و شهرداري می باشد.

فتح اله هاشم نژاد رئيس جمعيت هلال احمر اهواز افزود: در اين طرح هلال احمر با همكاري آموزش و پرورش و با مشاركت دانش آموزاني كه عضو كانون هلال احمر در مدارس خود هستند به ارائه آموزش پيشگيري و ترك اعتياد در محله خود مي كنند و دانش آموزان با اهداي گل و شيريني به افرادي كه دخانيات مصرف مي كنند آن ها را به ترك مصرف دخانيات تشويق مي نمایند.

وی تصریح کرد: هلال احمر اهواز 2 چادر براي ارائه آموزش پيشگيري و ترك اعتياد و دخانيات در كنار مدارس دخترانه امت و پسرانه انقلاب اهواز مستقر كرده و در طول اين هفته چادر آموزشي در كنار 8 مدرسه در 4 منطقه آموزشي اهواز برپا خواهد شد.

هاشم نژاد اذعان داشت: اين طرح راهي براي آشنايي دانش آموزان با مضرات اعتياد و دخانيات است و  باعث آماده سازي جوانان براي داشتن زندگي بدون دخانيات در آينده مي شود.

رئيس جمعيت هلال احمر اهواز هدف اصلي اين طرح را آگاهي بخشيدن به مردم از مضرات سيگار و دخانيات، كسب مهارت نه گفتن به اعتياد و دخانيات توسط جوانان و زمينه سازي جامعه براي ترك دخانيات عنوان کرد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.