نخستین همایش بین المللی فرهنگ وتمدن هنر و صناعات ایرانی اسلامی با تاکید بر" هنرهای رو به فراموشی" در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، هوشنگ طالبی دبیر عالی این همایش و ریئس دانشگاه اصفهان در جمع اصحاب رسانه با تاكيد بر منويات مقام معظم رهبري درخصوص حفظ و صيانت از ميراث هنری و به ویژه صنایع دستی رو به زوال گفت: هدف از برگزاري اين همايش حفظ، احياء و اعتلاي صناعات با رويكرد صنايع دستي و هنرهاي ايراني- اسلامي است.

کیانی دبیر علمی این همایش و ریئس دانشگاه هنر در این نشست اظهار کرد:از 322 مقاله رسیده به دبیرخانه این همایش در مرحله نهایی 210 مقاله پذیرفته شد که 65 مقاله به صورت پوستر و 32 مقاله نیز در روز همایش ارائه می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: نمایشگاه فیلم و عکس، تکریم چهره های ماندگار و برگزاری کارگاه های عملی صنایع دستی توسط افراد جوان از برنامه های جنبی این همایش است که در 22 و 23 اردیبهشت ماه سال جاری در دانشگاه اصفهان برگزارمی شود.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان این که صنایع دستی ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است گفت: از 365 اثر ثبت شده در جهان 196 اثر آن مربوط به استان اصفهان است.

فریدون الهیاری ادامه داد: ما علاوه بر این که 12 رشته رو به فراموشی داریم توانسته ایم 12 رشته را در میراث فرهنگی احیاء کنیم.

وی با توجه به اینکه شهر اصفهان مهمترین پایگاه صنایع دستی کشور است افزود: در سال 94 شهر اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی ثبت شد و مهر ماه سال جاری میزبان شورای جهانی صنایع دستی در اصفهان خواهیم بود.




انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.