شیراز گنجینه ای از آثار تاریخی، مذهبی، ادبی و فرهنگی است که خاستگاه شاعران بزرگ به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شهر شیراز از دوران باستان تاکنون، پیوسته وارث فرهنگ و تمدن ایران بوده و بسیاری از ادیبان، بزرگان دین، دانش، هنر ، حکمت و عرفان را همچون صدفی در خود جای داده است .
خوشا شیراز و وضع بی مثالش... + تصاویر

استاد دانشگاه و کارشناس شیراز شناسی گفت: شهر شیراز یکی از مهمترین پایگاه های گردشگری کشور از نظر تاریخی، مذهبی و فرهنگی به شمار می رود که سالیانه گردشگران بسیاری را پذیرا است .
خوشا شیراز و وضع بی مثالش... + تصاویر
حکمت نیا افزود: با بررسی جهانگردی از قرن 5 هجری در دوره صفویه، زندیه و قاجاریه مشخص می شود، جهانگردان این شهر را با نام گل و بلبل می شناسند همان طور که سعدی شیرین سخن شیرازی می گوید:  
خوشا تفرج نوروز خاصه در شیراز ***که بر کند دل مرد مسافر از وطنش  
وی تصریح کرد: شیراز شهر شعر و ادب، شاعران و بزرگانی چون حافظ، سعدی، شوریده شیرازی و شیخ روز بهان را که تحول عظیمی در ادبیات فارس ایجاد کرده اند در خود جای داده است .
خوشا شیراز و وضع بی مثالش... + تصاویر
این شیراز شناس با بیان اینکه باغ های شیراز هم از شهرت فراوان برخوردار هستند گفت: از جمله باغ های شیراز می توان به باغ ارم، باغ گلشن (عفیف آباد)، باغ نظر، باغ دلگشا، نارنجستان قوام ، باغ جهان نما و باغ جنت و از آثار تاریخی آن نیز می توان به مجموعه زندیه، آرامگاه خواجوی کرمانی، سرای مشیر، خانه فروغ الملک و مسجد نصیرالملک اشاره کرد . 
خوشا شیراز و وضع بی مثالش... + تصاویر
همزمان با 15 اردیبهشت و آغاز هفته شیراز، این شهر اردیبهشتی پذیرای گردشگران داخلی و خارجی از سراسر کشور و جهان است .
انتهای پیام/ن
برچسب ها: خوشا ، وضع ، بی مثال ، فرهنگی ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.