آیت الله العظمی صافی گلپایگانی تاکید کردند: تکلیفی که برای شما از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده از همه جهات مهم است و توقع داریم که مشهد مرکز همه جهات اسلامی، دینی و معنوی باشد.

آیت الله صافی گلپایگانی :مشهد باید مرکز همه جهات اسلامی و دینی و معنوی باشدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار تولیت آستان قدس رضوی با مراجع عظام تقلید، با قدردانی از زحمات و خدمات مرحوم آیت الله واعظ طبسی(ره)، افزود: قدر این فرصت خدمتگزاری در آستان مقدس حضرت ثامن الائمه(ع) را بدانید، زیرا این افتخار را با هیچ افتخار دیگری نمی توان قیاس کرد.

وی با اشاره به توفیق خادمی در کشیک هشتم بارگاه منور رضوی افزود: امیدواریم خداوند همه ما را جزو خادمان با اخلاص حضرت قرار دهد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی نیز در این دیدار با عرض تسلیت ایام شهادت حضرت موسی بن جعفر علیه السلام گفت: بنا داریم به زودی شبکه بین المللی زیارت را با همکاری صدا و سیما راه اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: توسعه و گسترش معارف رضوی از مهمترین رویکردهای آستان قدس رضوی خواهد بود.

تولیت آستان قدس رضوی ، رسیدگی به محرومان و مستضعفان و احداث ١٢ زائرسرای ارزان قیمت برای اسکان اقشار کم درآمد جامعه را از اهم اقدامات آستان قدس رضوی در دوره جدید برشمرد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری توسعه مفاهیم خادم، خدمت و مخدوم و استفاده از ظرفیت بی بدیل زیارت امام رضا(ع) برای مصون سازی جامعه را از دیگر موارد پیش روی آستان قدس رضوی دانست.

وی گفت: منشور٧ گانه مقام معظم رهبری سندبالادستی و نقشه راه ما خواهد بود و ایجاد معاونت امداد مستضعفان نخستین اقدام زیربنایی برای تحقق اهداف متعالی مجموعه در جهت محرومیت زدایی است.

حجت الاسلام رئیسی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله واعظ طبسی اظهار داشت: در توسعه صحن ها و رواق های حرم مطهر و ایجاد زیرساختهای فرهنگی کارهای بزرگی صورت گرفته، اما در مقایسه با حرم، توسعه یافتگی شهری مطلوب صورت نگرفته است.

وی بیان داشت:موضوع حاشیه شهر مشهد به صورت جدی در حال پیگیری است و در این مدت کوتاهی که از ماموریت بنده می گذرد، اقدامات اولیه و مطالعات نسبتا مفصلی صورت گرفته است.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: بدون شک نتیجه اقدامات ما به تنهایی نمی تواند به رفع چهره محرومیت از جامعه بیانجامد بلکه در ادامه این مسیر بایستی همه نهادها و دستگاه های خدمت رسان و موسسات خیریه و در راس همه دولت جامعه اسلامی باید کمر همت ببندد و با اقدامات زیربنایی و ایجاد اشتغال به درمان قطعی این موضوع بپردازد.

انتهای پیام/س - س




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.