همایش بین‌المللی سکونتگاه‌های فقیرنشین شهری با محوریت بهسازی و بازآفرینی پایدار، با حضور 600 مهمان داخلی وخارجی به مدت دو روز در دانشگاه کردستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه جوان ازسنندج،همایش بین‌المللی سکونتگاه‌های فقیرنشین شهری با مشارکت شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، اداره کل راه و شهرسازی استان، سازمان حمایت از اسکان بشر سازمان ملل متحد، استانداری کردستان در روزهای 15 و 16 برگزار شده است.

محورهای این همایش شامل سیر دگرگونی سکونتگاه‌های خود انگیخته شهری، سکونتگاه فقرا از تخریب تا بهسازی و بازآفرینی،تاب آوری شهری و سکونتگاه‌ های فقیرنشین، هویت، فرهنگ شهروندی، مشارکت و ظرفیت سازی محلی و تامین مالی مسکن فقرا است.

شناخت چگونگی دگرگونی‌های سکونتگاه‌های فقیرنشین شهری در ایران و جهان، بررسی و به اشتراک گذاشتن آموخته‌های بهسازی و بازآفرینی شهری پایدار، بررسی نقش نظام برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در شکل‌گیری و ساماندهی پدیده سکونتگاه‌های خود انگیخته و فقیرنشین شهری از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

درهمایش بین‌المللی «سکونتگاه‌های فقیرنشین شهری؛ به سوی بهسازی و بازآفرینی پایدار» مسئولان کشوری، استانی و کارشناسان داخلی و خارجی در دانشگاه کردستان حضور دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.