تبریز؛

آغاز به‌کار همایش سراسری بزرگداشت شیخ محمود شبستری

همايش سراسری بزرگداشت شیخ محمود شبستری در شبستر آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ این همایش با پیام علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور مقامات عالی رتبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت امور خارجه و همچنین اساتید پیشکسوت و پژوهشگران گلشن راز همچون صمد موحد، مهدی محقق، ابراهیمی دینانی، علی اشرف مجتهد شبستری و دیگر اساتید بنام این حوزه  آغاز شده است.

این آیین در دو نوبت صبح و بعد از ظهر با برنامه‌های متنوع و متعددی در کنار مقبره شیخ محمود شبستری برگزار خواهد شد که سایر برنامه‌ها نیز در شانزدهم اردیبهشت ماه با افتتاح مدرسه گلشن راز ادامه می‌یابد.

از ویژگی شاخص این برنامه، می‌توان به به رونمایی از کتاب "چراغ جان" که مجموعه‌ای از مهمترین تحقیقات متاخران درباره ی شیخ محمود شبستری است که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و به کوشش محمد طاهری خسروشاهی جمع آوری شده است، اشاره کرد.

گفتنی است: سعدالدين محمودبن امين‌الدين عبدالكريم‌بن يحيی شبستری، معروف به شيخ محمود شبستري يكي از عارفان و شاعران سده هشتم هجري‌ست. با توجه به مطالب مندرج در كتاب روضات الجنان جلد دو، وی معاصر شيخ بابا ابی شبستری (متوفی به سال 740) بوده و در همان سال فوت كرد، لذا سن شيخ محود شبستری در زمان فوت بايد 52 يا 53 بوده باشد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.