اهواز؛

ورود سیمان خاکستری به عراق ممنوع

رئيس اتحاديه صادر کنندگان سيمان اهواز گفت: واردات محصول سيمان خاکستري به عراق توسط اين کشور ممنوع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق سواعدي بیان داشت: صادرات سيمان خاکستري به عراق توسط اين کشور ممنوع شده است و اکنون فقط سيمان سفيد و کلينکر به این کشور صادر می گردد.

وي افزود: کشور عراق در زمينه توليد سيمان خاکستري به خودکفايي رسيده و هزينه تمام‌شده توليد اين نوع از سيمان کمتر از قيمت تمام‌شده واردات آن است.

 سواعدي نا امني داخلي عراق را علت ديگر ممنوعيت صادرات سيمان خاکستري دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر فقط کلينکر و سيمان سفيد صادر مي‌شود که اين مساله برخلاف رويکرد و تاکيد دولت ما مبني بر ممنوعيت صادرات مواد اوليه است.

رييس اتحاديه صادرکنندگان سيمان اهواز با اشاره به افزايش تعرفه فروش سيمان خاکستري توسط کارخانه‌هاي داخلي اظهار داشت: هزينه بالاي حمل و صادرات اين نوع از سيمان به کشورهاي ديگر که عمدتا بايد از راه‌هاي دريايي صورت بگيرد، توجيه پذيري اقتصادي ندارد و حرکت کشتي نيز زماني مقرون به صرفه است که حداقل بار آن 5 هزار تن باشد، در صورتي که هيچ درخواستي مبني بر صادرات اين حجم از سيمان خاکستري دريافت نمي‌کنيم.

وي بيان کرد: اکنون صادرات سيمان سفيد به عراق آزاد است و تعرفه فروش آن نيز اخيرا از حدود 72 دلار به حدود 69 دلار تقليل يافته و مي‌توان گفت که اکثر صادرکنندگان سيمان استان به دليل عدم جوابگويي بازار، بيکار هستند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.