کرمانشاه؛

موانع صادرات به عراق موجب کاهش صادرات سیمان شده است .

به گفته عضو هیات مدیره انجمن کارفرمایان صنعت سیمان کشور، صادرات سیمان ایران به عراق از مدت‌ها قبل کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه به گفته عضو هیات مدیره انجمن کارفرمایان صنعت سیمان کشور، صادرات سیمان ایران به عراق از مدت‌ها قبل کاهش یافته است.

 شهریار گراوندی  با بیان اینکه  تعرفه‌های سنگینی که طرف عراقی خصوصا در سال جدید برای واردات سیمان از ایران وضع کرده است عامل این موضوع است گفت:اگر رکود حاکم بر ساخت و ساز مسکن رفع نشود و  موانع صادرات به عراق نیز برداشته نشود، صنعت سیمان ایران دچار بحران جدی خواهد شد.

مدیرعامل سیمان سامان کرمانشاه افزود: طرف عراقی سال گذشته تعرفه واردات سیمان به این کشور را از چهار دلار برای هر تن به 13 دلار برای هر تن رساند و امسال نیز پس از چند مرحله افزایش به 72 دلار برای هر تن رسیده است.

 وی کشورهای حاشیه خلیج فارس و آفریقایی را از جمله بازارهای جایگزین عراق برای صادرات سیمان ایران عنوان و بیان کرد: البته با توجه به بعد مسافت و هزینه زیاد حمل و نقل دریایی، ورود به این بازارها حداقل در سال 95 ممکن نیست.


 گراوندی سیمان را یکی از اقلام بزرگ و با ارزش صادرات ایران دانست که سال گذشته 10 میلیون تن از سیمان کشور به عراق صادر شده است.


 وی بابیان اینکه اکنون 72 واحد تولید سیمان خاکستری در کشور فعال است که ظرفیت تولید سالانه 80 میلیون تن سیمان را دارند افزود:میزان مصرف داخلی کشور 50 میلیون تن در سال است و سالانه حدود 30 میلیون تن  سیمان مازاد بر مصرف در کشور تولید می‌شود.


انتهای پیام/



برچسب ها: کرمانشاه ، صادرات ، عراق ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.