بدنبال وقوع 2 انفجار در استان حمص سوریه، بیش از 50 نفر کشته و زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، خبرگزاری رسمی سوریه از وقوع انفجارهای مرگبار در منطقۀ مخرم فوقانی در استان حمص سوریه خبر داده است. 

در دو حادثۀ جداگانه انفجار یک خودرو و یک موتور سیکلت بمب گذاری شده نزدیک یک مرکز نظامی در منطقۀ مخرم فوقانی، دست‌کم 12 کشته و بیش از 40 زخمی به جا گذاشت. 

این انفجارهای مرگبار در حالی روی دادند که طی هفتۀ جاری در درگیری‌های شدید بین نیروهای دولتی و تروریست‌‎های معارض در شهر حلب در شمال سوریه صدها نفر کشته شده‌اند.

روز چهارشنبه (15 اردیبهشت) آمریکا و روسیه در پی مذاکره با دولت و معارضان سوری، دربارۀ برقراری آتش بس در شهر حلب به توافق دست یافتند.

روسیه و آمریکا پیشتر در روز جمعه (10 اردیبهشت) بر سر برقراری یک دورۀ «آرامش» در شمال استان لاذقیه و حومۀ دمشق در سوریه توافق کرده بودند. این آتش‌بس طی روزهای گذشته چندین بار تمدید شده است.

آتش بس شکنندۀ در سراسر سوریه، بدون مشارکت گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره (شاخه گروه القاعده در سوریه)، از 8 اسفند 1394 با میانجیگری روسیه و امریکا برقرار شد.

سوریه از سال 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است؛ براساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه که در تاریخ 22 بهمن 1394 منتشر شد، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

در جنگ پنج ساله سوریه میلیون‌ها نفر نیز در داخل و خارج از این کشور جنگ زده آواره شده‌اند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار