فارس با تولید 47 درصد گل محمدی، رتبه نخست كشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ در جشنواره گل و گلاب بخش میمند استان فارس، یدالله رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار فارس اظهار کرد: استان فارس با تولید 10 درصد محصولات كشاورزی كشور، رتبه نخست را در این زمینه دارد و با توجه به تولید 13میلیون تن محصولات دامی، باغی و زراعی، تامین سرمایه در گردش سرمایه گذاران بخش كشاورزی را در دستور كار قرار داده است. 

وی با اشاره به مقام نخست تولید گل محمدی كشور در فارس بویژه بخش میمند فیروزآباد افزود: با هدف تقویت ظرفیت های این بخش، دو شهرك گلخانه ای در این منطقه ایجاد می شود و با توجه به اینکه یك هزار و 200 هكتار از اراضی در بخش میمند به پرورش گل محمدی اختصاص دارد باید از ظرفیت های این شهرستان به شكل مطلوب استفاده شود.  

رحمانی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران، دولت به طور ویژه نسبت به رفع موانع واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال اقدام می کند. 

رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان فارس نیز در این آیین با بیان این كه فارس با تولید 47 درصد گل محمدی رتبه نخست كشور را به خود اختصاص داده است، گفت: این سازمان برای تامین نهال گل محمدی حمایت های ویژه ای را در نظر گرفته و مصمم است كه از نهال های استاندارد در بخش میمند که حدود 27 درصد سهم تولید گل محمدی استان را دارا است، در سطح استان استفاده شود. 

محمد مهدی قاسمی افزود: با توجه به خشكسالی های اخیر، بحران كم آبی و چالش آب در این استان، توسعه كشت گیاهان دارویی در دستور كار این سازمان قرار دارد و گل محمدی نیز از جمله آنها است و در این زمینه در صدور مجوز و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، با ایجاد زنجیره های تولید در این زمینه، سرمایه گذاران را یاری می دهیم.  

رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان فارس با اشاره به ایجاد سامانه ملی الكترونیكی پیوند برای صدور مجوزها در وزارت جهاد كشاورزی گفت: با بهره گیری از این سامانه، مجوزهای مورد نیاز در بخش کشاورزی بویژه در حوزه صنایع تبدیلی و تكمیلی كشاورزی حداكثر در ظرف یك هفته برای متقاضیان صادر می شود.  

وی تصریح کرد: بخش میمند در شهرستان فیروزآباد استان فارس از مناطق فعال كشور در زمینه پرورش انواع گل از جمله گل های محمدی، نسترن و تولید انواع عرقیات از گل ها است که در این راستا جشنواره گل و گلاب میمند فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاری در این بخش به وجود آورده است. 

در ادامه این جشنواره، جلسه ای در خصوص بررسی مسائل و مشکلات بهره برداران و تولیدکنند گان گل و گلاب بخش میمند برگزار شد که در این جلسه راهکارهایی از جمله پیگیری تاسیس شعبه استاندارد، ساخت آزمایشگاه تخصصی عرقیات و گیاهان دارویی، ایجاد نام تجاری و برندسازی محصولات میمند ارائه و تصمیماتی اتخاذ شد. 

انتهای پیام/ن-ت
برچسب ها: استان ، فارس ، نخست ، گل محمدی ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار