رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور دریافتی معلمان را ناچیز و نامناسب با شأن و منزلت معلمان دانست و گفت: جایگاه معلم ایجاب نمی‌کند که شغل دومی دارا باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ محمدباقر نوبخت  در سی و دومین یادواره بزرگداشت مقام معلم که با حضور جمعی از مسئولان آموزش و پرورش و فرهنگیان استان گیلان در مجتمع دهکده ساحلی بندرانزلی برگزار شد, گفت: در مورد مسائلی که صمیمانه صحبت می‌کنم از جانب یک معلم تلقی کنید و هویت‌های حقوقی دیگرم را نادیده بگیرید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور افزود: بهتر است به هویت معلمی خود برگردم و یک نفر از سوی مردم گیلان که زمانی به عنوان معلم و زمانی به نمایندگی مردم در امور قانون‌گذاری خدمت می‌کرد و امروز به عنوان نماینده مردم در مجموعه اجرایی کشور هستم.

نوبخت با بیان اینکه همه معلمان در سراسر کشور برای آماده کردن نسل بعد مسئولیت خطیری برعهده دارند گفت: آنچه در دولت اجرا می‌شود به خاطر ایده فکری شما معلمان است و از شما قشر فرهنگی می‌خواهم به من ایده دهید.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه من کار خود را با معلمی آغاز کردم افزود: بعد از اتمام دوران مسئولیتم به کلاس درس باز می‌گردم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه بودجه کشور در سال 92، 210 میلیارد تومان بود گفت: اعتبارات آموزش و پرورش در 2 سال پیش حدود 14 هزار و 600 میلیارد تومان بود که این میزان امسال به 27 هزار و 400 میلیارد تومان رسیده است که تقریباً 2 برابر شده است.

نوبخت با اشاره به اینکه پرداختی بسیاری از دستگاه‌ها در 3 سال گذشته به‌ طور کامل محقق نشد افزود: بودجه آموزش و پرورش به طور کامل پرداخت شد.

وی دریافتی معلمان را ناچیز و نامناسب با شأن و منزلت معلمان دانست و گفت: جایگاه معلم ایجاب نمی‌کند که شغل دومی دارا باشد.

معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت، متوسط پرداختی به فرهنگیان را در سال 92 حدود 1 میلیون و 280 هزار تومان اعلام کرد و افزود: این مقدار اکنون به حدود 2 میلیون و 340 هزار تومان رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در مورد طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: این طرح با توجه به فشاری که به دولت وارد می‌کند رضایت فرهنگیان را نیز جلب نمی‌کند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
چرا در مورد حقوق بازنشستگان فرهنگی که در تنگنای شدید مالی بعد از سی سال سنوات خدمت صادقانه قرار دارند کسی حرفی نمی زند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
دولت تدبیر و امید بازنشستگان فرهنگی را فراموش کرده است و دربست به فکر شان و منزلت و ارتقائ و افزایش حقوق شاغلین فرهنگی است آخه چرا بازنشستگان فرهنگی را مورد بی مهری قرار می دهید ؟ چرا باید بازنشستگان فرهنگی سال های قبل فرض سال 1387 که خودم در همان سال بازنشسته شده ام نصف شاغلین همتراز خودمان بعد ازسی سال سنوات خدمت حقوق بگیریم !! آیا انصاف است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
پس یک کاری بکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
بنده با 17 سال سابقه و فوق لیسانس و تعجیل روستایی و حق روستایی با این حرف شما باید بیشتر از این مبلغی که فرمودید بگیرم اما چرا دو میلیون و 90 هزار تومن میگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
با احترام هر سال در هفتۀ معلم از مقام معلم ، زبانی تمجید می شود و هر ساله می شنویم حقوق معلم با شأن معلم همخوانی ندارد ، معلم تربیت کنندۀ نسل آیندۀ کشور است و ... ولی در عمل آیا حرکتی می شود ؟