چطور ممکن است در رحمت خدا بسته باشد و فکر تازه‌ای به ذهن ایرانیان نرسد.

واکنش حداد عادل به صحبت های مدیرعامل خانه کتاببه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب در جمع خبرنگاران در  خصوص نحوه کتاب‌خوان کردن یک جامعه گفت: کسی که در مدرسه عادت به کتاب‌خوانی نداشته و از آن لذت نبرده است در بزرگسالی به دشواری می‌تواند چنین عادتی را کسب کند. بنابراین راه  اصلی داشتن یک جامعه کتاب خوان این است که معلم‌های ما کتاب ‌خوان باشند.
 
وی در واکنش به صحبتهای مجید غلامی جلیسه مدیر عامل کتاب مبنی بر  نداشتن ایده جدید در ادبیات، اظهار داشت: من نمیدانیم هر کسی آزاد است در این مورد اظهار نظر کند و لابد این آقا همه کتاب‌ها را خوانده که اظهار نظر می‌کند اما من اظهار نظر نمی‌کنم. اما چطور ممکن است درهای رحمت الهی بسته شده باشد و فکر و حرف تازه‌ای به ذهن نویسندگان ما نرسد. شاید اگر بخواهیم حرف تازه‌ای پیدا کنیم باید به بیگانگان و فرنگی ها مراجعه کنیم. من معمولا حرف های ناامید کننده نمی زنم و نمی دانم این حرف ایشان چه مبنایی دارد.
 
رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی ادامه داد: در خصوص همکاری ایران و روسیه در زمینه گسترش زبان و ادبیات فارسی در سطح بین‌المللی هم باید بگویم ما در روسیه فعال هستیم و آنجا در رایزنی فرهنگی بخش خاصی برای زبان فارسی ایجاد شده و یکی ازهمکاری‌های خوب ما با مسکو در زمینه ادبیات فارسی است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تأیید صلاحیت مینو خالقی در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز این موضوع در مجلس مطرح نشده و مجلس آینده باید در این مورد نظر بدهد ولی در این میان نظر شورای نگهبان اهمیت دارد و این شورا تصمیم‌گیرنده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار