بهره برداری از پایانه مرزی پلدشت تاثیر بسزایی در محقق شدن اقتصاد مقاومتی در منطقه ایفا خواهد كرد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران در باكو گفت: بهره برداری از پایانه مرزی پلدشت تاثیر بسزایی در محقق شدن اقتصاد مقاومتی در منطقه ایفا خواهد كرد.

پاک ایین در آیین بهره برداری از فاز نخست طرح جامع پایانه مرزی پلدشت گفت: بهره برداری از پایانه مرزی پلدشت تاثیر بسزایی در محقق شدن اقتصاد مقاومتی در منطقه ایفا خواهد كرد و با بهره برداری از فاز اول پایانه مرزی پلدشت، شاهد افزایش مبادلات تجاری با كشور های همسایه خواهیم بود.

وی با ابراز خرسندی از گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: خوشحالیم كه همزمان با افتتاح پایانه مرزی پلدشت، روابط ایران و آذربایجان در بالاترین سطح خود قرار دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در باكو با اشاره به پتانسیل های خاص جغرافیایی و اقتصادی آذربایجان غربی اظهار كرد: امیدواریم با ادامه حمایت های دولت تدبیر و امید، فعالیت پایانه ها و گمركات آذربایجان غربی شبانه روزی شود.

وی از سفر بیش از 45 هزار ایرانی در ایام نوروز به جمهوری آذربایجان خبر داد و بیان كرد: طبق بررسی های صورت گرفته، در سال گذشته بیش از یك میلیون آذربایجانی به ایران سفر كرده اند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین از لغو روادید بین جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

پاك آیین از تلاش سركنسولگری ایران در جمهوری آذربایجان در جهت افزایش همكاری های دوجانبه تشكر كرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.