مدیرعامل شرکت پالایش نفت استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه پتانسیل‌های نفتی بسیاری دارد که می‌تواند استان را به قطب نفت غرب کشور تبدیل کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ صید محمد جمشیدی گفت: معادن قیر و چاه‌های "نفت‌شهر" و نیز چاه‌های نفتی که شناسایی شده و هنوز به بهره برداری نرسیده، پتانسیل خوبی برای تبدیل کرمانشاه به قطب نفت غرب کشور فراهم کرده است.

وی به همجواری کرمانشاه با مناطق نفت خیر کشور عراق هماشاره کرد و افزود: موقعیت استراتژیک استان به دلیل همجواری آن با مناطق نفت خیز عراق و بخش کردستان و نیز انجام مبادلات نفتی هم پتانسیل مطلوبی در همین زمینه است.

جمشیدی افزود: علاوه بر اینها کرمانشاه دارای پالایشگاه است که این پتانسیل تنها در 9 استان کشور وجود دارد و پالایشگاه کرمانشاه بعد از پالایشگاه آبادان قدیمی‌ترین پالایشگاه کشور محسوب می‌شود.

وی به فعالیت سه پتروشیمی در استان نیزاشاره کرد و افزود: خوشبختانه مجوز راه اندازی پتروشیمی چهارم هم گرفته شده که این هم به ظرفیت‌های نفتی استان افزوده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت استان کرمانشاه اظهار کرد: علاوه بر اینها کرمانشاه دارای 13 شرکت فعال نفتی است که پنج شرکت از آنها بصورت منطقه‌ای فعالیت می‌کنند.

جمشیدی در خصوص راه اندازی بورس نفت و انرژی غرب کشور در کرمانشاه نیز گفت: قطعا اگر این اتفاق بیافتد می‌تواند منشاء خیری برای استان باشد.


انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.