96 درصد ظرفیت آب بندان های مازندران اکنون پر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدیر عامل آب منطقه ای مازندران گفت: بارش های مناسب بهاری سبب پرشدن 96 درصدی 800 قطعه آببندان استان شده است.

محمد ابراهیم یخكشی ظرفیت ذخیره آب این آب بندان ها را 350 میلیون متر مكعب اعلام کرد و افزود: این آببندان ها آب مورد نیاز 50 هزار هكتار از زمین های كشاورزی مازندران را تامین می كنند.

وی با بیان اینکه بارش های اخیر سبب پر شدن 85 درصدی ظرفیت سدهای مازندران شده است افزود: 324 میلیون مترمكعب اکنون پشت 10 سد استان ذخیره شده است.

مدیرعامل شركت آب منطقه ای مازندران به وجود چهار سد لاستیكی در استان اشاره كرد و گفت: سدهای میان دشت و آرمیچكلای بابلسر، عربخیل بهنمیر وسد لاستیكی فریدونكنار 10 میلیون متر مكعب آب را برای سال کشاورزی جدید تنظیم می كنند.

یخكشی گفت: سد البرز اکنون با ظرفیت 142میلیون متر مكعبی پر شده است اما چون شبكه و كانال های اصلی و فرعی در پایین دست این سد تكمیل نشده ، استفاده كامل از ذخیره آب این سد غیر ممكن است.
وی افزود: شبكه و كانال های اصلی و فرعی سد البرز بر اساس قرارداد از محل تسهیلات بانك جهانی باید تكمیل شود اما به دلیل مشكلات مالی دولت و پرداخت نکردن تسهیلات بانك جهانی این طرح کامل نشده است.
بر اساس گزارش اداره كل هواشناسی مازندران میزان بارش باران استان درسال قبل 719 میلمتر بود كه در مقایسه با سال 93 دو درصد بیشتر شد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.