پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان روز چهارشنبه رئوس بیش از 20 اولویت مهم حوزه ورزش در راستای فعالیت های اقتصاد مقاومتی در سال 95 را منتشر كرد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت ورزش و جوانان یكی از مهمترین اولویت سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را توسعه و گسترش ورزش همگانی در كشور و تبیین جایگاه زنان در ورزش كشور بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری قرار داد. 

همچنین برگزاری نخستین همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و ورزش، فرصت ها و چالش ها» در تیرماه امسال، برون سپاری طرح های پژوهشی در حوزه اقتصاد مقاومتی و ورزش در زمینه تحقق بخشی سیاست ها در حوزه تامین منابع مالی و انجام طرح های عمرانی، زیرساخت های ورزشی و شیوه های تامین منابع مالی و بودجه ریزی از دیگر برنامه های وزارت ورزش و جوانان در سال جاری است. 

این وزارتخانه تسهیل فرایندهای اخذ مجوز اماكن ورزشی و ارائه بسته های تشویقی معنوی و مادی بر اساس اولویت های مناطق مختلف كشور، تشكیل و برگزاری كارگاه های آموزشی درخصوص سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در ورزش و تشكیل و برگزاری كارگاه های آموزشی تخصصی و شغلی كاركنان در عرصه اصلاح نظام اداری و افزایش بهره وری را نیز در دستور كار خود قرار داده است. 

تشكیل و برگزاری كارگاه های آموزشی ورزشی برای اقشار آسیب پذیر اجتماعی، برگزاری نخستین جشنواره هنری اقتصاد مقاومتی، شناسایی و توسعه منابع مالی وزارتخانه در سال جاری و برنامه ریزی برای شناسایی فرصت های جدید در توسعه منابع مالی و بودجه ریزی آن از دیگر رئوس مهم در حوزه ورزش در سال جاری است. 

ساماندهی و تقویت هیات رسیدگی به تخلفات اداری و كمیته پیشگیری و مبارزه با رشوه در وزارتخانه، پیگیری و اجرایی سازی طرح اصلاح نظام مالی در فدراسیون های ورزشی، بررسی پرونده های فساد مالی در فدراسیون های ورزشی و نظارت بر قراردادهای ورزشی منعقده در فدراسیون فوتبال دیگر فعالیت های این وزارتخانه است. 

وزارت ورزش و جوانان همچنین تقویت و ساماندهی كارگروه خیرین ورزش یار در رابطه با تسهیل رویه ها و عملكردهای اجرایی و طرح های ورزشی، انجام نتایج طرح های تحقیقاتی درباره تدوین برنامه های ایجاد اماكن و تاسیسات ورزشی در مناطق نیازمند و توسعه فضاهای ورزشی كل كشور با برون سپاری قراردادها و ساخت طرح های عمرانی با روش های تامین مالی نوین از طریق بخش خصوصی را نیز در دست اقدام دارد. 

برپایه این گزارش، تعیین و پیمایش راهكارهای نظارت بر عقد قراردادهای ورزشی در فدراسیون ها، پیگیری و نظارت عالی بر توزیع اعتبارات و تسهیلات بانكی در اختیار بخش خصوصی برای ایجاد فرصت های شغلی و گسترش ورزش مردم محور، بهره گیری از سرمایه گذاران خصوصی در طرح های عمرانی - ورزشی سراسر كشور و تكمیل طرح های نیمه تمام ورزشی كشور با اعتبارات نهادهای غیردولتی و انجمن های مردم نهاد از دیگر اهداف و برنامه های تعریف شده وزارت ورزش و جوانان در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار