مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان از پرداخت ۷۸ میلیارد و ۵۵۲ میلیون ریال کمک هزینه ازدواج به زوج های تحت پوشش این نهاد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمدی فارسانی گفت: سال گذشته بیش از ۷۸ میلیارد و ۵۵۲ میلیون ریال اعتبار در قالب تسهیلات به زوج های تحت پوشش کمیته امداد لرستان پرداخت شده ات.

وی افزود: این میزان تسهیلات به چهار هزار و ۳۶ نفر از زوج های جوان تحت پوشش کمیته امداد لرستان در مدت زمان یاد شده پرداخت شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان با تاکید بر اینکه فراهم شدن بستر ازدواج برای فرزندان مددجویان و کمک به آنها برای آغاز زندگی مشترک در شرایط بهتری از اهداف ارائه تسهیلات ازدواج به جوانان است، گفت: دستگیری از نیازمندان و تلاش برای رفع دغدغه های آنها مهم ترین رویکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

محمدی فارسانی نهاد کمیته امداد را یادگار ارزشمند از امام خمینی (ره) خواند و افزود: در این نهاد تلاش می شود با ارائه آموزش و حمایت، مددجویان این نهاد در حوزه های فرهنگی و مالی توانمند شوند.

وی گفت: به همین منظور در سایر سر فصل های حمایتی در قالب طرح های اشتغال زایی و خودکفایی در راستای توانمند سازی اقتصادی مددجویان گام های موثری برداشته شده و تسهیلات خودکفایی، پس از استعداد یابی مددجویان و ارائه آموزش های لازم از جمله آموزش های فنی و حرفه ای در اختیار آنها قرار می گیرد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان همچنین از پرداخت تسهیلات ازدواج به زوج های جوان تحت حمایت این نهاد خبر داد و گفت: در سال۹۴ بیش از ۷۸ میلیارد و ۵۵۲ میلیون ریال کمک هزینه بلاعوض ازدواج به مزدوجین تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است.

محمدی افزود: کمک به امر حسنه ازدواج و پرداخت وام های قرض الحسنه از سرفصل های مهم کمیته امداد به شمار می رود که خوشبختانه در استان لرستان با همت خیرین این امر روند رو به رشدی داشته است.

وی با بیان اینکه از مبلغ اعطاء شده به مزدوجین تحت حمایت ۶۳ میلیارد و ۹۰۲ میلیون ریال از محل بودجه عمومی و بیش از ۱۴ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال از محل درآمد های محلی و کمک های مردمی بوده است افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر هزینه ۲۳۴ درصد و از نظر تعداد و ۱۴۳ درصد رشد داشته است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان با بیان اینکه یکی از خدمات کمیته امداد در حوزه ازدواج فرزندان خانواده های مددجو و به ویژه ایتام تحت پوشش است گفت: در این راستا این نهاد تلاش می کند تا با حمایت خیران و نیکوکاران، تسهیلات بانکی در اختیار زوج های جوان قرار داده شود.

محمدی فارسانی افزود: از تعداد چهار هزار و ۳۶ نفری که در سال گذشته این تسهیلات را دریافت کرده اند دو هزار و ۴۶۲ مورد کمربوط به جهیزیه دختران تحت حمایت، ۲۶۴ هدیه ازدواج پسران تحت حمایت و ۲۵ مورد جهیزیه ازدواج مجدد بانوان تحت حمایت بوده است.

انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.