ظرفيت نمک زدايي شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب به ۹۰۰ هزار بشکه در روز خواهد رسيد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مديرعامل شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب با تاکيد بر اهميت افزايش ظرفيت نمک زدايي در اين شرکت گفت: ظرفيت سازي فرآورش نفت نمکي، بالا بردن کيفيت نفت توليدي، صيانت از ذخاير نفتي با جلوگيري از حفر چاه هاي جديد، جلوگيري از کاهش خوراک پالايشگاه ها و رفع مشکلات زيست محيطي با تزريق پساب واحدهاي نمک زدايي به چاه هاي دفعي از اهداف اجراي طرح هاي نمک زدايي است.

بيژن عالي پور با اشاره به طرح هاي نمک زدايي که به تازگي در مناطق نفت خيز جنوب افتتاح شده است، تصريح کرد: سه طرح نمک زدايي منصوري، نفت شهيدان و لب سفيد در سال گذشته به ثمر نشست و ۱۶۰ هزار بشکه در روز به ظرفيت نمک زدايي اين شرکت افزوده است  و با افتتاح اين طرح ها فرآيند توليد کيفي نفت خام نمکي در حوزه عمليات شرکت ملي مناطق نفت خيزجنوب تسهيل شد.

وي  با بيان اين که هم اکنون بيش از ۳۰ طرح بزرگ نمک زدايي در زمينه احداث و توسعه واحدهاي نمک زدايي نفت خام در اين شرکت در دست اجرا است گفت: منظور از اجراي اين طرح ها ايجاد ظرفيت ۹۰۰ هزار بشکه در روز نمک زدايي نفت خام است.

مديرعامل شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب با اشاره به آماده افتتاح بودن ۵  طرح نمک زدايي ديگر، افزود: ۵ طرح ديگر احداث واحدهاي نمکزدايي شامل گچساران۳  با ظرفيت ۱۱۰
هزار بشکه در روز، بي بي حکيمه ۱ با ظرفيت ۵۵هزار بشکه در روز، هفتکل و نفت
سفيد  با ظرفيت ۴۵ هزار بشکه در روز، رگ سفيد ۱ با ۵۵ هزار بشکه در روز و اهواز متمرکز با ظرفيت 220 هزار بشکه در روز در مراحل پاياني پيشرفت قرار دارند و به تدريج در سال جاري راه اندازي مي شوند .

شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب در گستره اي به وسعت بيش از ٤٠٠ هزار کيلومتر مربع در استان خوزستان و بخش هايي از استان هاي فارس، بوشهر و کهگيلويه و بوير احمد در زمينه توليد نفت، گاز و مايعات گازي فعاليت دارد و حدود 80 درصد نفت کشور را توليد مي کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.