اهواز،

دست از کار کشیدن کارگران نی بر هفت تپه

بيش از 100 نفر از کارگران ني بر شرکت نيشکر هفت تپه صبح امروز دست از کار کشيده و عليه مديران اين شرکت شعارهايي سردادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به نقل از يک منبع آگاه، اين کارگران که تعدادشان به 150 نفر مي رسيد پس از تحصن در محيط کارخانه  ،  به تاسيسات شرکت هجوم برده  و  در و پنجره هاي کارخانه  را شکستند و برق کارخانه را قطع کردند.

وي  تبديل وضعيت نشدن  کارگران و روشن نشدن  تکليف استخدام  در کارخانه  را علت دست از کار کشيدن اين کارگران اعلام کرد.

اين منبع آگاه  تعداد کارگران ني بر در اين کارخانه را  300 نفر  برشمرد و گفت  کارگران ني بر که 30 نفر از آنان در حراست اين شرکت استخدام شده اند، مي گويند  همه(300 نفر)  بايد  استخدام شوند نه  وضعيت تعدادي از آنان  مشخص شود  .

به نقل از اين منبع، مسئولان حراست مي گويند حاضرند همه را استخدام کنند ،  مشروط بر اينکه حقوق آنها يک ميليون و 200 هزار تومان باشد؛ اين در حاليست که کارگران ني بر در حاضر و در شش ماه از سال ماهانه  دو ميليون  تومان حقوق و مزايا مي گيرند اما در شش ماهه ديگر سال حقوقي دريافت نمي کنند.

كارخانه كشت و صنعت نيشكر هفت تپه در شمال خوزستان اواخر سال 1394 طبق اصل 44 از سوي سازمان خصوصي سازي به بخش خصوصي واگذار شد.

شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه در شمال خوزستان فعاليت خود را از سال 1340 آغاز و از سال 1354 وارد عمليات كشاورزي براي توليد نيشكر و ايجاد صنايع و فراورده هاي وابسته شد.

كشت و صنعت هفت تپه ، قديمي ترين كارخانه توليد شكر از نيشكر در كشور است كه نيم قرن از تاسيس آن مي گذرد.

ظرفيت اسمي اين كارخانه توليد 100 هزار تن شكر در سال است كه چند سالي است به دليل فرسودگي خط توليد كمتر از ظرفيت اسمي شكر توليد مي كند.

شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه در 15 كيلومتري شهر شوش در شمال خوزستان واقع است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار