با حضور مشاور رئیس جمهور

تالار همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد چابهار افتتاح شد

تالار همایش‎های بین المللی منطقه آزاد چابهار با حضور اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ اکبر ترکان در آیین گشایش تالار همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد چابهار، افزود: هفت منطقه آزاد کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی شان و واقع شدن در مرز کشورهای مختلف، ماموریت‎های جداگانه‎ای برای آنان تعریف شده است.
 
مشاور رئیس جمهور ماموریت منطقه آزاد چابهار با توجه به قرار گرفتن آن در دهانه اقیانوس هند و همجواری با بیشترین میزان در برگیری جمعیتی به خصوص جمعیت مسلمانان در این حوزه را صادرات مجدد عنوان کرد و افزود: صنایع مرتبط با صادرات مجدد در این منطقه شکل گرفته و زمینه صادرات به کشورهای مختلف دنیا فراهم شده است.
وی بیان کرد: تالار همایش‎های بین‎المللی منطقه آزاد چابهار بعد از منطقه آزاد اروند دومین تالار همایش‌های بین‎المللی در مناطق آزاد کشور است که ضرورت احداث آن به لحاظ برگزاری اجلاس روسای مناطق آزاد کشورهای حوزه اقیانوس هند و میزبانی این منطقه احساس می‌شد که با همفکری، هم افزایی و پشتکار جمعی امروز به بهره‎برداری رسید.
ترکان گفت: چابهار در حوزه  اقیانوسی برای کشورهایی مانند افغانستان و آسیای میانه به جهت کوتاهی مسیر نعمت بزرگی است تا کشورهای یاد شده کالاهای مورد نیاز خود را از بندر چابهار ترانزیت کنند.
علی اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز در آیین گشایش تالار همایش‎های بین المللی منطقه آزاد چابهار گفت: برگزاری اجلاس روسای مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند «آیورا» به میزبانی منطقه آزاد چابهار تجربه ملی و جهانی در موقعیت استانی است که برای استانمان این میزبانی افتخار بزرگی به شمار می آید و آغازی برای ادامه کار در سال 96 است.
حامدعلی مبارکی مدیرعامل منطقه چابهار با اشاره به مشخصات فنی تالار همایش‌های بین‎المللی منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: مساحت کل فضاهای موجود در این تالار در زمینی با عرصه و عیان به وسعت 28 هزار 676 مترمربع شامل پارکینگ عمومی، سالن نمایشگاه و رواق و سالن همایش، تالار انتظار و سالن‎های کنفرانس ماست.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار