سازمان انتقال خون خراسان رضوی موفق به کسب تاییدیه بین المللی به منظور صدور پلاسما و سایر فراوده های خونی به دیگر کشور های جهان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه گفت: پس از بازرسی های بازرسان بین المللی از تجهیزات و امکانات، این سازمان موفق به کسب مجوز صدور پلاسما به کشورهای دیگر شد.

اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر با کسب این مجوز فقط ایران در بین کشورهای آسیایی و کشورهای اسلامی مجوز صدور پلاسما را دارد و هیچ کشوری در منطقه خاورمیانه صنعت پلاسما را دارا نمی باشد.

وی گفت: از آنجا که دانش فنی و استخراج دارو از فرآورده خونی "پلاسما" در کشور وجود ندارد با کسب این مجوز این صنعت به زودی وارد کشور می شود.

مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی افزود: الان یکی از پاک ترین خون های دنیا متعلق به کشور ایران است و درصد آلودگی فرآورده های خونی در کشور پایین ترین حد است.

اسلامی گفت : صنعت پلاسما درآینده نزدیک در داخل کشور بومی سازی می شود و قرار است دو مرکز به این منظور در کشور احداث شودکه احتمالا یکی از این مراکز در خراسان ایجاد راه انداز ی می شود.

مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی اظهار کرد: درواقع با کسب این مجوز، صلاحیت بین المللی فرآیندهای فنی در اداره کل انتقال خراسان رضوی مورد تایید جهانی است.

وی با بیان اینکه چالش های فراوانی وجود دارد، تصریح کرد: بودجه و امکانات این سازمان برای 57 هزار کیسه خون و فراورده است در صورتی که در حال حاضر نیاز استان خراسان رضوی 300 هزار کیسه خون و فرآورده خونی می باشد.

مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت : با توجه به روند افزایش نیازهای بیمارستان های دولتی و خصوصی به خون و فرآورده های خونی و اما عمل ها های مختلف از جمله بیماری های قلبی عروقی و افزایش زایران و گردشگران از کشورها ی همجوار و رونق گردشگری سلامت در استان، همواره فرآورده های خونی توسط این سازمان انتقال خون تامین شده است.

اسلامی تصریح کرد: به لحاظ بودجه برای احداث ساختمان برای فرآورده خونی، چالش هایی وجود داردکه از 500 میلیون تومان اعتبار موردنیاز200 میلیون تومان ان محقق شده است و حدود 57 درصد آن توسط سازمان برنامه بودجه به این سازمان تامین شده است.

وی عنوان کرد: در مجموع برای احداث این ساختمان 24 میلیارد تومان بودجه نیاز است که 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال ساخت می باشد.

مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در حال حاضر سازمان انتقال خون بیمارستان ها را به لحاظ خون و فرآورده های خونی اعتبا ر بخشی می کند و تاکنون 58 بیمارستان در استان خراسان رضوی مورد بررسی و اعتبا ر بخشی توسط بازرسان این سازمان قرار گرفته اند.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار