شهردار زنجان گفت: عمليات اجرايی پروژه‌هاي شاخص شهرداری زنجان كه در مرحله برگزاری فراخوان و عقد قرارداد هستند بزودی ظرف مدت 15 روز آينده آغاز مي‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ حبيب يگانه با بیان این مطلب گفت: پاركينگ سعدي، پارك امامي، پارك بانوان غرب شهر، امتداد خيابان اول شهرك كارمندان براي اتصال به محور شرقي و غربي پروژه بازگشايي خيابان پادگان، اراضي شورجه، باغ هاشم‌نژاد، ادامه پل سيد الشهداء(ع) و... از جمله پروژه‌هايی است كه عمليات عمرانی و اجرايی هر يك در موعد مقرر آغاز و با پيگيری و نظارت بيش از پيش در اسرع وقت مورد بهره برداری قرار مي‌گيرد.

شهردار زنجان با اشاره به سالروز تاسيس شوراها افزود: در حال حاضر شهرداري با تحقق قانون شوراها بعنوان مردمي‌ترين نهاد در ميان دستگاههای اجرايی مطرح است و اين شعار نيست بلكه همه درآمدهای شهرداری از مردم و تمامي هزينه‌ها براي رفاه حال شهروندان است و نظارت شورايی تاثير بسزايی در چگونگی نحوه اجراي طرحها و پروژه‌های شهری خواهد داشت.

وی با اشاره به پيگيريهاي گسترده در راستای تعيين تكليف زمين‌هاي موسوم به باغ هاشم نژاد، گفت: اين باغ به مساحت 11 هكتار در محله‌اي مابين اعتماديه و خيابانهاي شيخ فضل اله و فياض بخش واقع شده و طي جلسات متعدد نسبت به امضاي صورتجلسه توافق في مابين شهرداري و بنياد مستضعفان اقدام شده است.

شهردار زنجان گفت:در اين راستا مقرر شد 35 درصد از مساحت اعلام شده با كاربری تجاری به اين بنياد اختصاص يافته و 65 درصد با كاربري فضاي سبز و خدماتي بمنظور احداث فرهنگسرا، كافي شاپ، سرويس بهداشتي و ... در اختيار شهرداری قرار گيرد كه مراتب قانونی اين امر از طريق كميسيون ماده پنج اقدام می شود.

وی از انجام عمليات خاكبرداري پروژه پاركينگ طبقاتی سعدی خبر داد و عنوان كرد: درخصوص پروژه پل حضرت سيد الشهداء(ع) با توجه به نوع اصلاحات در تغيير شيب‌ها و مشخصات كابل مورد استفاده، در مرحله خريداری كابلها هستيم

یگانه ادامه داد: همچنين عمليات اجرايي پايه‌هاي اين پروژه نيز ظرف مدت 10 روز آينده انجام مي‌شود و تزريق مبالغی در وجه پيمانكار براي تسريع در امر تحويل پروژه در همین راستا انجام شده است.

يگانه برگزاري جلسات متعدد مبني بر پيگيري بحث پروژه سبزه ميدان و بررسی پيشنهادات و راهكارهای مورد ارائه از سوي سرمايه گذار براي رفع موانع و مشكلات اجرايي را يادآور شد و افزود: مشاورين حقوقي آخرين اخطارها را جهت اعلام نظر نهايی سرمايه گذار پيرامون پروژه مزبورتنظيم كرده‌اند و اگر پاسخ مناسبی دريافت نشود قرارداد فسخ می شود.

شهردار زنجان با اشاره به طرح پيشنهاد تقسيم پروژه سبزه ميدان در فازهاي كوچك و مذاكره با ساير شركتهاي سرمايه گذار بعنوان جايگزين، گفت: در حال حاضر هر قراردادي كه بابت اجراي اين پروژه منعقد گردد؛ شهرداری مكلف به تملك بخشي از پروژه مزبور است.

وی گفت: درصدد هستيم با اخذ مجوزهاي لازم از شوراي شهر درخصوص انتشار اوراق مشاركت بالغ بر 100 ميليارد تومان اقدام كنيم، همچنين با ارائه طرح توجيهي فني و مالي براي انتخاب مشاورين مورد صلاحيت در بانك مركزي جمهوري اسلامي (شركتهاي حقيقي و حقوقی كه با اوراق نسبت به مشاركت اقدام كرده‌اند)، شريك و پيمانكار جديد انتخاب خواهيم كرد.


انتهاي پيام/
برچسب ها: عملیات ، شهرداری ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.