استاندار یزد به مناسبت 19 اردیبهشت ماه ، روز اسناد ملی و میراث مکتوب پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ پیام "سیدمحمد میرمحمدی" به شرح زیر است:
گذشته چراغ راه آينده است و شناخت گذشته مبنای برنامه ريزی های حال و آينده يك جامعه است زيرا تا گذشته را نشناسيم آينده را نخواهيم شناخت و تاريخ نگاری ها و پژوهش هاي تاريخی بدون اسناد و مدارك نمی تواند دقيق باشد.
 
اسناد آينه تاريخ و فرهنگ و گنجينه گرانبها و تجديد ناپذير يك جامعه است و با آنهاست كه می توان به سبك زندگی امور اداری و اجرائي، فرامين، دستورالعمل ها و آرمان ها و دغدغه ها و چالش ها، دردها و شاديهای نياكان پی ببريم .
 
امروز آنچه برای جوانان ما ضروری است شناخت فرهنگ خودی و شناخت خويشتن خويش است و اين كاری است كه سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوری اسلامیايران در آن نقش بسزايی دارد.
 
امروزه آرشيو مليی كشورها يكی از شاخصه های بزرگ سياسی، اجتماعی و فرهنگی آنهاست و ما نيز می توانيم با تمدن و تاريخ كهنی كه داريم همراه با آن اصالت ها ، عرفان ، عشق و ايمان بزرگترين آرشيو جهان را داشته باشيم و رسيدن به آن همت و عزم ملی می خواهد.
 
يزد دارالعباده و دارالعلم نيز پاره ای از خاك اين كشور است كه ازنظر سابقه فرهنگی و تاريخی غنی است و می توان با استفاده از مكتوبا ت و اسناد بايگانی ادارات و منازل به آرشيوی ديدنی و تماشايی دست يافت.
 
 اينجانب روز اسناد ملی و ميراث مكتوب را به همه دست اندركاران آن دركشور و استان تبريك عرض مي كنم و براي آنها در اين راستا توفيق روز افزون از خداوند منان خواستارم.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.