آرامشی که در سواحل رودخانه مرزی اروندرود حاکم است حاصل تلاش بی وقفه و شبانه روزی مرزبانان غیور کشورمان است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛ مرزبانان میهن در مرزهای جنوب غرب کشور در گرمای طاقت فرسا  و در سواحل رودخانه خروشان اروند رود به پاسداری از مرزهای سرزمین میهن اسلامی مشغولند.

امنیتی مثال زدنی که در کوران حوادث منطقه متزلزل نشده و هر آنچه که کشورهای اطراف رخ میدهد نتوانسته است خللی بر آن وارد کند.این مرزبانان غیور با فداکاری و تلاشی خستگی ناپذیر همه تحرکات مرزی را زیر نظر دارند و با هر گونه بی نظمی و تعدی به مرزهای میهن اسلامی به شدت برخورد می کنند.

سرگرد رستگار مدیریت اجتماعی نیروی انتظامی استان خوزستان گفت :  بهترین دلگرمی برای ما مرزبان نیروی انتظامی این است که بتوانیم خدمتگزاران موثری برای میهم اسلامیمان باشیم.

سردار رضایی فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به امنیت بسیار بالا در 8700 کلیومتر مرز آبی و خاکی کشور بویژه در نقطه مرزی اروند رود و خط مرزی تالوگ گفت : اروند رود یکی از مناطق بسیار امن مرزی کشور  محسوب می شود که این خود نشان ازاقتدار بسیار بالای مرزبانان کشورمان و نیز تعامل و همکاری مناسب با مرزبانان عراقی  است. بدون شک امنیت موجود در مناطق مرزی جنوب غرب کشور و سواحل رودخانه خروشان اروند رود حاصل چشمان بیدار و دلهای استوار غیور مردان مرزبان جمهوری اسلامی ایران است.

سروان  نادری از مرزبانان مستقر دراروند رود در این زمینه گفت : تا آخرین قطره  خونمان همه تلاشمان را بکار خواهیم گرفت تا از سانت به سانت مرزهای آبی و خاکی مقدس جمهوری اسلامی ایران  دفاع کنیم.

سرهنگ عزیزی فرمانده هنگ مرزی خرمشهر در این زمینه گفت: گرچه از خانواده خودمان دور هستیم ولی افتخار مان این است که در کنار همکاران و مرزبانان به عنوان خانواده  بزرگ مرزبانان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هستیم.

صیادان هم در این زمینه از امنیت کاملی که بر مرزهای آبی در سواحل اروندرود حاکم است بسیار راضی هستند .

یکی از صیادان گفت:خدارو شکر با حضور مرزبان غیور کشورمان امنیت بسیار خوبی داریم و بدون دغدغه به صید خود می پردازیم.

صیاد دیگری گفت:ما واقعا در دریا راحتیم و این راحتی مدیون تلاش این عزیزان مرزبان است.

گشتهای دریایی کشور عراق هم خیالشان راحت است زیرا مرزبانان ما برای دفاع از مرزآبی اروند رود شب و روز نمی شناسند و همین امر خیال مرزبانان عراقی را نیز راحت کرده است.

سرگرد فرحان محمود فرمانده گشت دریایی عراق دراین زمینه گفت:امنیتی که امروزه در این آبراه بسیار حساس بین المللی برقرار است حاصل همکاری خوب مرزبانان ایرانی و عراقی است و این امنیت مستمر خواهد بود.

درشهر بندری آبادان که در نقطقه صفر مرزی قرار دارد ، تلاش شبانه روزی همه مرزداران این خطه برای شهروندان بخوبی مشهود است و در پرتو این تلاش ایثار گونه مرزبانان است که هم شهروندان شهر مرزی آبادان و هم اروند رود خروشان در امنیت کامل قرار دارند.

در مرزهای  گسترده اروند رود  همه مرزبانان بیدارند تا مردم آسوده باشند. در واقع امواج خروشان این رودخانه مرزی تا موقعی که مرزبانان هوشیار و بیدارند ، آرام آرام است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.