تاج محمدجاهد در دیدار با ژنرال جان میک نیکلسون خواهان ادامه همکاری ناتو با نیروهای افغان شده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،تاج محمد جاهد در دیدار با ژنرال جان میک نیکلسون فرمانده عمومی نیروهای ناتو در افغانستان خواهان ادامه همکاری ناتو با نیروهای افغان شده است.

وزارت امور داخله (کشور) با نشرخبرنامه ای گفته است که آقای جاهد در دیداری که ژنرال نیکلسون در دفتر کارش داشته گفته است که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان روز به روز توانمندتر می شوند.

در خبرنامه آمده است: " در این دیدار وزیر امورداخله، ضمن سپاس گذاری از نیروهای ناتو، که در چارچوب برنامه حمایت قاطع نیروهای امنیتی افغانستان را کمک می کنند، گفت که در پانزده سال اخیر نیروهای امنیتی کشور توانسته اند با حمایت جامعه جهانی روند تجهیز و آموزش خود را موفقانه به پیش برده و اکنون به نیروهای موثر در امر مبارزه با تروریزم و دهشت افگنی مبدل شوند".

وزیرامورداخله تصریح نموده که نیروهای پولیس ملی، در هماهنگی با سایر نیروهای امنیتی کشور مشغول مبارزه با هراس افگنی بوده و در عرصه مبارزه با جرایم جنایی و جرایم سازمان یافته نیز پیشرفت های داشته اند که چشم گیر است.

وزیر امور داخله در همین حال، خواستار تداوم کمک های جامعه جهانی به نیروهای امنیتی کشور به ویژه نیروهای پولیس ملی شده افزود که مبارزه با تروریزم یک مبارزه فراگیر و گسترده است، که نیازمند همکاری مشترک ملی، منطقه یی و بین المللی می باشد.

در همین حال؛ ژنرال نیکلسون نیز گفته است که ناتو به ویژه نیروهای مستقر این سازمان در افغانستان، آماده اند تا بر اساس نیازمندی نیروهای امنیتی افغانستان به این نیروها کمک و همکاری نموده و یکجا با آنان در امر مبارزه با تروریزم و دهشت افگنی کار و پیکار نمایند.

انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، وزیر ، داخله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.