رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان گفت: چهار هزار و 50 میلیارد ریال تسهیلات با یارانه پنج درصد به واحدهای صنعتی استان اختصاص یافته كه تلاش می شود این مبلغ تا شهریور امسال جذب شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ صفی خانی افزود: این میزان اعتبار در صورت جذب برای واحدهای نیمه تمام، راكد و نیمه فعال هزینه می شود.

وی بدون اشاره به آمار گفت: میزان مورد نیاز برای واحدهای صنعتی استان بسیار بیشتر ازاین مبلغ بوده اما در صورت هزینه صحیح و هدفمند این تسهیلات، صنعت استان رونق خواهد گرفت.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان افزود: این میزان تسهیلات به واحدهایی اختصاص می یابد كه قابلیت رقابت در بازارهای داخلی و خارجی را دارند.

صفی خانی با اشاره به اینكه 12 طرح بزرگ راكد در استان شناسایی شده گفت: یخچال سازی، چرم و پوست، پارسیلون و فارسیت دورود از جمله این طرح ها هستند كه احیا آنها بر اساس تغییرات جدید در دستور كار است.

وی همچنین با اشاره به اینكه 80 واحد نیمه تمام استان دارای پیشرفت فیزیكی بیش از 60 درصد هستند افزود: 12 هزار میلیارد ریال مصوبه سفر برای واحدهای صنعتی استان، به دلیل نبود منابع بانكی تخصیص نیافت.

هم اكنون یكهزار و 609 واحد صنعتی در استان وجود دارد كه 31 درصد آن تعطیل است.

انتهای پیام /م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.