مدیر اداره جهاد کشاورزی اهواز گفت: تاکنون بیش از 90 درصد محصولات گندم، جو و کلزا در این شهرستان برداشت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اهواز، عبدالرضا نیسی با بیان این‌که سطح قابل برداشت اراضی گندم آبی 38 هزار و 400 هکتار است، اظهار کرد: از این رقم 32 هزار و 730 هکتار با متوسط برداشت 3.3 تن در هر هکتار برداشت شده است.

وی افزود: تاکنون 103 هزار تن گندم توسط مراکز تعاون روستایی و شرکت غله و خدمات بازرگانی خریداری شده است و با توجه به این‌که در سال‌گذشته متوسط برداشت در هر هکتار از مزارع گندم حدود 2.5 تن بوده، امسال به افزایش 15 تا 20 درصدی در تولید گندم در مزارع آبی دست یافتیم.

 
نیسی تصریح کرد: کل اراضی زیر کشت گندم دیم اهواز 7 هزار هکتار است که به علت خسارت ناشی از طوفان و تگرگ 24 و 25 اسفندماه سال گذشته و بارش‌ها و سیلاب فروردین‌ماه، 3 هزار و 500 هکتار آن دچار خسارت صددرصدی شد و عملکرد مابقی اراضی نیز تحت تاثیر قرار گرفت.

 

وی عنوان کرد: به طوری که اکنون با برداشت 3 هزار و 500 هکتار از اراضی قابل برداشت گندم دیم تنها 2500 تن محصول به دست آمده و می‌توان گفت متوسط برداشت در هر هکتار در این اراضی به کمتر از یک تن تقلیل یافته است.

 

نیسی بیان کرد: از 460 هکتار مزارع کلزا نیز 340 هکتار آن با میانگین برداشت 1.4 تن در هکتار برداشت شده و که 200 تن کلزا به مراکز خرید تحویل داده شده است و خوشبختانه امسال در عملکرد اراضی کلزا نیز افزایش 15 تا 20 درصدی داشتیم.

 
مدیر اداره جهاد کشاورزی اهواز در خصوص اراضی جو آبی خاطرنشان کرد: از 5000 هکتار اراضی زیر کشت جو آبی تاکنون 4000 هکتار آن برداشت شده است و با توجه به این‌که متوسط برداشت در هر هکتار از مزارع جو آبی 1.8 تن است، در مزارع جو نیز عملکرد خوبی شاهد بودیم.

 
وی با بیان این‌که از آغاز برداشت گندم در اهواز 250 دستگاه کمباین در منطقه مستقر شدند، گفت: در مجموع 11 مرکز خرید نیز کار خریداری جو، گندم و کلزا را انجام می‌دهند.

 
نیسی با اشاره به طوفان و تگرگ اسفندماه سال گذشته و بارش و سیلاب اخیر امسال گفت: این اتفاقات موجب خسارت 100 درصدی به 6 هزار و 600 هکتار از مزارع خوب ما شد و با توجه به این‌که 60 درصد از این مزارع تحت پوشش بیمه قرار ندارند، خواستار اعطای تسهیلات با نرخ بهره پایین و بخشودگی حق آبه‌ها برای این کشاورزان هستیم تا خسارات آن‌ها جبران شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.