مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان از اهدای پاکت‌زباله به مغازه‌داران توسط گشت پسماند خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، اسمعیل جهانشاهی با بیان این‌که طرح نگذاشتن زباله در طول روز در محله‌های مختلف شهر کرمان از اسفندماه سال گذشته با اطلاع‌رسانی و آموزش‌ به کسبه آغاز شده است، افزود: در این طرح واحد گشت پسماند به مردم و کسبه‌ای که در طول روز زباله‌های خود را بیرون می‌گذارند، تذکر می‌دهند.

وی افزود: این تذکرها با ارائه‌ی آموزش‌های مختلف در رابطه با خطرات گذاشتن زباله در طول روز و هزینه‌هایی که این کار در پی دارد، همراه است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با بیان این‌که گشت پسماند به‌صورت چهره‌به‌چهره به مردم آموزش می‌دهند، تصریح کرد: گشت پسماند ضمن اهدای پاکت‌زباله به مغازه‌داران، از آن‌ها می‌خواهد تا زباله‌هایی که در جلوی مغازه و جوی ریخته‌اند را جمع‌آوری کرده و در ساعت مقرر (9 شب) هنگام تعطیل کردن مغازه بیرون بگذارند.
جهانشاهی با تاکید بر این‌که کسبه باید سطل زباله‌ی متناسب با شغل‌شان داشته باشند، گفت: کسبه نباید زباله‌ها -حتی کاغذ و مقوا- را در جوی جلوی مغازه، رها کنند.
وی با اشاره به هماهنگی سازمان پسماند شهرداری با اتاق اصناف خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی با اتاق اصناف، در صورت عدم هم‌کاری کسبه، تا دو بار به آن‌ها تذکر داده می‌شود و پس از آن فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهد شد

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار