معاون عمران روستائی بنیاد مسكن كشور گفت: امسال سه هزار و 500 روستای كشور بهسازی محیطی می شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک شاملو در جریان بهره برداری از طرح هادی روستای آشمسیان بخش کمره شهرستان خمین گفت: اجرا و بازنگری طرح هادی دو هزار روستای كشور نیز امسال در دستور كار دولت است.
وی افزود: اجرای طرح های هادی در روستاهای كشور، سالانه 25 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد كه در تامین این منابع مالی مشكلاتی وجود دارد و از میزان اعتبارات در هر سال حدود 25 درصد آن محقق می شود.
شاملو یارآور شد: از بدو تشكیل بنیاد مسكن بیش از 27 هزار طرح هادی روستائی در كشور تهیه شده كه از این تعداد تاكنون 12 هزار طرح هادی اجرا شده است.
معاون عمران روستائی بنیاد مسكن انقلاب اسلامی كشور، در خصوص سند دار شدن واحدهای مسكونی در روستاها، افزود: با همكاری ثبت اسناد و املاك تاكنون 180 جلد سند روستائی در كشور صادر شده است.
وی بیان كرد: مقاوم سازی و نوسازی 200 هزار واحد مسكونی روستایی در سال جاری هدفگذاری شده كه برای نوسازی هر واحد مسكونی تسهیلات ارزان قیمت با كارمزد پنج درصد با مبلغ 150 میلیون ریال پرداخت می شود.
رئیس بنیاد مسكن انقلاب اسلامی خمین نیز در مراسم بهره برداری از طرح های هادی روستایی گفت: برای اجرای طرح هادی روستای آشمیسیان خمین سه میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار صرف شده است.
محمد كاظم آب پیكر افزود: اجرای 650 متر جدول گذاری، چهار هزار و 200 متر زیر سازی و آسفالت و یك هزار و 200 متر محوطه سازی از اقدامات انجام شده در قالب این طرح هادی است.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، طرح ، هادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.