بیماری میگرن چیست؟

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛میگرن سردردی شدید است که می‌تواند بصورت ضربه و تپش در سر رخ‌دهد و ممکن‌است باعث، حالت تهوع، استفراغ و حساسیت شدید به نور و صدا شود.

حملات میگرنی می‌تواند باعث درد شدیدی در سر شده و برای ساعت‌ها و یا روزها باقی بماند و آنقدر شدید بوده که فرد بخواهد فقط درجایی ساکت و تاریک دراز بکشد و بخوابد.

چندین نوع دسته بندی برای بیماری میگرن وجود‌دارد.میگرن به‌همراه تشعشع نور. این نوع میگرن زمانی‌رخ می‌دهد که قبل از رخ‌دادنش علایم هشدار‌دهنده‌ای که به تشعشع نور معروف هستند، ظاهر شوند.

 تقریبا یک‌‌ سوم افرادیکه دچار بیماری میگرن‌هستند، از این نوع آن رنج می‌برند. این علایم هشداردهنده می‌تواند شامل مشکلات بینایی  و خشکی در گردن، شانه‌ها و یا پاها، باشند.

میگرن بدون تشعشع نور. میگرن بدون سردرد. این نوع میگرن به میگرن خاموش هم معروف بوده و زمانی‌ رخ می‌دهد که علایمی همچون تشعشع نور وجود‌دارد اما سر بیمار درد نمی‌کند.

علایم بیماری میگرنعلایم بیماری میگرن متفاوت‌اند و ممکن است یکی و یا ترکیبی از علایم زیر باشند:سردردی ضربان دارد و تپش‌دار که معمولا بشکل دردی مبهم شروع شده و تبدیل به دردی تپنده و کوبنده می‌شود.

  حساسیت به نور، صدا و یا بو حالت تهوع، استفراغ، معده درد و یا شکم درد  

 کاهش اشتها

 احساس سرما و یا گرمای شدید

 رنگ پریدگی

 اسهال اغلب سردردهای میگرنی حدود 4 ساعت ادامه‌دارند، اما در انواع شدید ممکن تا یک هفته ادامه داشته باشند.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.