دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و داروهای دامی با حضور 35 شرکت خارجی در شیراز برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و داروهای دامی از 21 تا 24 اردیبهشت ماه جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی فارس با حضور 35 شرکت خارجی از کشورهای؛ آلمان، فرانسه، ایتالیا، هلند، ترکیه و چین و 207  شرکت معتبر ایرانی که  بیشتر آن‌ها از استان های  تهران، فارس و اصفهان هستند برگزار می‌شود.
محمد مهدی قاسمی این نمایشگاه را نخستین رویداد درحوزه دامپروری کشور با این حجم حضور نمایندگان شرکت‌های مطرح خارجی بعد از برجام دانست و خاطرنشان کرد: سفرای این کشورها و وزیر اقتصاد، انرژی و کشاورزی کشور هلند به همراه هیئت 30 نفره در این نمایشگاه حضور می‌یابند.
وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این نمایشگاه غرفه مشاوره رایگان برای بهره‌برداران برپا کرده است، یادآور شد: زمینه حضور کشاورزان و بهره‌برداران استان فارس در این نمایشگاه با کمک شرکت برگزار کننده نمایشگاه فراهم شده است و بهره برداران و علاقه مندان می توانند با انجام مشاوره رایگان در این نمایشگاه با شرکت های داخلی و خارجی، از تکنولوژی های بروز صنعت دامپروری دنیا بهره مند شوند.
اسکندری مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس نیز گفت: از پارسال پس از 10سال، برگزاری نمایشگاه کشاورزی به 3 نمایشگاه  "گل و گیاهان داروئی"، کشاورزی ، ماشین آلات  ، نهاده ها و آبیاری"و دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و داروهای دامی تقسیم شده است .
اسکندری با بیان اینکه رویکرد این نمایشگاه ورود فناوری و تکنولوژی پیشرفته کشاورزی به کشور است، افزود: 18 کارگاه آموزشی تخصصی در زمینه خوراک دام، دامپزشکی و داروهای دامی در حاشیه این نمایشگاه برگزار می‌شود.
محمدرحیم افسری رئیس هیات مدیره شرکت نگاه سبز در ادامه این نشست بر ویژگی های برجسته این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه بزرگترین خط 2 کشتارگاه مرغ و بزرگترین و مجهزترین صنعت خوراک دام نیز عرضه می شود.  
رئیس هیات مدیره شرکت نگاه سبز با بیان اینکه حدود 70درصد هزینه تولیدکنندگان دام و طیور به تامین خوراک آنها بر می گردد گفت: تولیدکنندگان باید ضریب تبدیل را کم کنند و از سوئی چون در کشور 85درصد خوراک دام و طیور وارداتی است یک زمینه خوب سرمایه گذاری در کشور وجود دارد که با وجود نمایندگان شرکت های خارجی این مهم می تواند در استان فارس محقق شود .
کشاورزان، بهره‌بردارن و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی 21تا 24  اردیبهشت‌ماه از ساعت 15 و 30 تا 21 و 30 به محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی فارس واقع در شهرک گلستان مراجعه کنند.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار