راه های سالمی برای سوزاندن چربی وجود دارند که نیازی به باشگاه هم نخواهند داشت.

استفاده از غذاهای چربی سوز موجب کاهش وزن می شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ یک متخصص تغذیه در همدان گفت: بلوبری منبع کاتچین (گونه ای آنتی اکسیدان) است، کاتچین ژن های چربی سوز در سلول های چربی شکم را فعال می کند و منجر به کوچک شدن شکم می شود.


دکتر گودرزی با بیان اینکه بلوبری کالری بسیار کمی دارد و در عین حال بسیار مغذی است افزود: مواد معدنی موجود در بلوبری مثل ویتامین C و منیزیم نقش بسیار مهمی در روند سوخت و ساز چربی بدن دارند.

وی با اشاره به اینکه چای سبز در سوزاندن چربی به بدن کمک می کند اظهار داشت: گریپ فروت در افراد چاق باعث چربی سوزی می شود، مصرف نصف گریپ فروت قبل از هر وعده غذایی منجر به کاهش وزن می شود،  گریپ فروت سرشار از فیبر است و فیبر زیاد هم موجب کاهش وزن می شود. پلی فنول های موجود در گریپ فروت تاثیر لیپولیتیک در سوزاندن سلول های چربی دارند.

یکی دیگر از مواد گریپ فروت پکتین می باشد که باعث از بین بردن کلسترول در شریان ها می شود.

این متخصص تغذیه گفت: آووکادو منبع چربی های اشباع نشده. آووکادو به روش های مختلفی باعث سوزاندن چربی می شود.

گودرزی اظهار داشت: بادام سرشار از فیبر و پروتئین است و خوردن مقدار کمی از آن در روز در کوچک شدن شکم موثر است.

وی با بیان اینکه دانه های کنجد منبع آنتی اکسیدان هایی  به نام سسامین و  لیگنانس هستند ادامه داد: کنجد سرشار از کلسیم و منیزیم است که در سوخت و ساز چربی بدن بسیار موثر هستند.

وی بر مصرف فلفل قرمزهم به عنوان یک خوراکی چربی سوز تاکید کرد و گفت: فلفل قرمز تاثیرات حرارتی روی بدن دارد و می تواند با بالا بردن متابولیسم بدن ذخایر چربی را از بین ببرد.

گودرزی با اشاره به اینکه سیب منبع فیبر و پکتین است افزود: که مقدار سلول های چربی راکاهش می دهد وپلی فنول موجود در سیب سوخت و ساز چربی را تنظیم می کند.

این متخصص تغذیه بر مصرف ماهی در رژیم غذایی خانواده ها تاکید کرد و گفت: ماهی سالمون نیز به سوزاندن چربی کمک می کند، سالمون سرشار از اومگا۳ است که می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد. سالمون همچنین منبع مواد معدنی و ویتامین هایی است که روند سوخت و ساز بدن را حمایت می کنند.

گودرزی ادامه داد: مصرف کافئین چگالش اسیدهای چرب آزاد در رگ های خونی راافزایش می دهد، سوخت و ساز بدن را تقویت می کند و باعث سوزاندن چربی و در نهایت کم کردن وزن می شود.

وی با بیان اینکه بلغور جو سرشار از فیبر است و فیبر حلال باعث حذف و عدم جذب چربی می شود افزود: غذاهای پر فیبر سطح قند خون را نیز کاهش می دهند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار