رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي اهواز گفت: از هرگونه تعاملات ملي و بين المللي براي پيشبرد اقتصادي استان استقبال مي كنيم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شهلا عموري در نشست مشترك هيات تجاري لهستاني و بازرگانان خوزستاني اظهار كرد: با ارزيابي منطقه و ايجاد زمينه تهيه نقشه الكترونيكي و ارتقاء آن در سطح ملي و بين المللي از هر گونه تعامل و توافق هاي دو طرفه استقبال مي كنيم.

وي با بيان اينكه ٨٠ درصد منابع نفتي كشور در استان خوزستان است، بیان داشت: اين هيات تجاري لهستاني را دعوت كرديم كه هم بازديدي از استان داشته باشند و هم بتوانند ديدار تجاري با انجمن قطعات نفتي داشته باشند كه حاصل اين دعوت منتج به قراردادهايي بين هيات هاي تجاري استان و هيات تجاري لهستان شود.

عموري افزود: ١٧ شركت پتروشيمي در اين استان مستقر است و در زمينه اين صنعت قطب دوم كشور به شمار مي رود.

رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي اهواز اذعان داشت: خوزستان محل توليد، پالايش و مصرف مواد نفتي و گازي است و اهواز تنها شهري است كه توليد، خريد و مصرف نفت و گاز در آن مستقر است.

وي تصریح کرد: تجهيزات درون چاهي، قطعات ماشين هاي دوار و عمومي، شيرآلات و اتصالات، مخازن و سازه هاي فلزي در اين استان توليد مي شود و پتانسيل خوبي در زمينه هاي نفت و گاز و پتروشيمي دارد.

در جريان سفر 1 روزه هيات تجاري ٣٠ نفره لهستاني پس از ديدن مناطق ويژه اقتصادي بندر ماهشهر و بندر امام، نشست تجاري با بازرگانان خوزستاني برگزار شد و پس از بحث در ميزهاي تخصصي تيم هاي تجاري تفاهم نامه همكاري بين اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي اهواز با اتاق بازرگاني لهستان در زمينه هاي آموزش بازرگانان دو طرف، رد و بدل كردن هيات هاي تجاري در برنامه هاي آينده و شركت در نمايشگاه هاي 2 كشور منعقد شد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.