مدیرعامل مرکز بین المللی توسعه خواهر شهرهای تهران، گفت: با آشنایی مردم از حقوق اجتماعی و مطالبه آن، میزان تخلفات سودجویی، دروغ فساد و یاغی گری به شدت کاهش یافته و جامعه ایمن می‌شود.

از مطالبه گری اجتماعی تا کاهش تخلفات در جامعه
علیرضا رجایی رئیس مرکز بین المللی توسعه خواهر شهرهای ایران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مطالبه گری اجتماعی و آگاهی مردم از حقوق شهروندی خود، اظهار داشت: اگر مردم نسبت به مطالبات و حقوق اجتماعی خود آگاه باشند و حقوق تعاملات اجتماعی شهروندی و حتی موارد لازم الاجرای قانون اساسی در زندگی خود را مطالعه کنند؛ دیگر کسی در جامعه جرئت تخلف کردن را نخواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه با ارتقا آگاهی مردم از حقوق اجتماعی خود در جامعه راستی محوری رشد رشد کرده و همه واقع گرا خواهند شد، گفت: فساد اداری، دروغ، تخلف، یاغی‌گری و حضور سودجویان در جامعه به شدت کاهش خواهد یافت.

رئیس مرکز بین المللی خواهر شهرهای ایران، تصریح کرد: ما به عنوان خواهر شهرهای کشور تجاربی که مردم سایر کشورها با اجرای آن در راه رفاه اجتماعی گام برداشته‌اند را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده‌ایم که آشنایی آنها با قوانین و قواعد و یا مراجعه آنها حتی در کوچکترین موارد به وکیل یا حقوقدان باعث کاهش تخلفات در جامعه و تحقق مطالبه گری آنها بوده است.

رجایی در پایان تأکید کرد: باید مطالبه گری را به عنوان یک نقش محوری، سرلوحه زندگی یکایک هموطنان خود کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.