اهواز؛

جذب بیش از 50 فارغ التعلیم مهارتی

بیش از 50 نفر از فارغ التعلیمان مهارتی جذب بازار کار شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای هویزه گفت: در سال گذشته تعداد 55 نفر از کارآموزان فارغ التعلیم مهارتی جذب بازار کار شدند.

عبدالنبی باوی افزود: از این تعداد 39 نفر از خواهران در رشته های خیاطی و کشاروزی و 16 نفر از برادران در رشته های خیاطی و کشاورزی و 16 نفر از برادران در رشته های جوشکاری و برق بودند.

باوی اظهار کرد: این مرکز با بهره گیری از ظرفیت های موجود در بخش دولتی و غیردولتی آموزش های متناسب با نیاز واقعی بازار کار اجرا تا با تربیت نیروی کارآمد و ماهر موجب اشتغال و حضور در عرصه های کار و تولید فراهم کند.

 وی تصریح کرد: در سال گذشته نیز تعداد 48 نفر از جوانان منطقه برای اخذ وام زودبازده خوداشتغالی با بهره کم در رشته های خیاطی و کشاورزی برای اخذ وام خوداشتغالی با بهره 4% به بانک های عامل معرفی شدند.

 باوی به عملکرد آموزش فنی  و حرفه ای در بخش معتادان بهبود یافته و زنان بی سرپرست اشاره کرد و عنوان کرد: در این بخش نیز 51 نفر آموزش های مهارتی فرا گرفتند که 21 نفر از معتادان بهبود یافته معرفی شده از سوی اداره بهزیستی و 30 نفر از زنان بی سرپرست یا سرپرست خانوار بودند.

باوی خاطر نشان کرد: کارآموزان پس از فراگیری آموزش و قبولی در آزمون پایان دوره گواهینامه مهارتی دریافت کردند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.