عملیات اجرایی طرح آبرسانی به شهرهای سعادت شهر و ارسنجان فارس آغاز شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ استاندار فارس با اشاره به وضعیت بحران آب و خشکسالی در کشور و ضرورت مدیریت منابع موجود آبی از مردم خواست به توصیه های کارشناسان حوزه آب توجه کنند .
محمد افشانی با بیان اینکه امسال میانگین بارندگی نسبت به دوره بلندمدت، 22 درصد کاهش داشته و مدیریت منابع آب باید در دو بخش تولید و مصرف مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: کشاورزان نیز با توجه به منابع آبی محدود و بارش های اندک از کشت تابستانه خودداری کنند.
وی با اشاره به اینکه عملیات حفر چاههای اطراف سد در طرح آبرسانی به شهرهای سعادت شهر و ارسنجان، راهکار مناسبی از سوی کارشناسان آب منطقه ای است افزود: روش پیش بینی شده برای خطوط انتقال و آبرسانی به شهرها و روستاهای این مسیر بهترین روش است و بهره گیری از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی راهی  مناسب برای تحقق برنامه و بهره برداری در مدت زمان مقرر است .
مدیرعامل آب منطقه ای فارس با بیان اینکه طول مدت اجرای این طرح کمتر از دو سال است خاطرنشان کرد: طول خط انتقال 47 کیلومتر است و ظرفیت انتقال آب به میزان 138 لیتر در ثانیه به شهر ارسنجان، 56 لیتر در ثانیه به شهر سعادت شهر و حجم 26 لیتر در ثانیه به مناطق روستایی مسیر را دارا است.
حمیدرضا دهقانی اظهار کرد: تاکنون 221 میلی متر باران در استان باریده است که این امر از کاهش 22 درصدی بارندگی ها نسبت به میانگین بلندمدت حکایت دارد.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح و حفر 6 حلقه چاه آهکی، آبرسانی به شهرها و روستاهای واقع در این مسیر با ظرفیت 220 لیتر در ثانیه میسر می شود.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار