احداث زائرسرا و اقامتگاهی در مرز میرجاوه به همت آستان قدس

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در سفری که مسئولان آستان قدس رضوی به استان سیستان و بلوچستان داشتند، مقدمات و مطالعات لازم برای احداث یک مجتمع اقامتی و استراحت‌گاهی میان راهی در مرز میرجاوه انجام شد تا زائران عزیز پاکستانی امام رضا(ع) در آنجا به استراحت بپردازند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در دیدار با نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی افزود: مسلمانان واقعی، عاشق و ارادتمند خاندان عصمت و طهارت(ع) هستند و باید زمینه تشرف آنان را به حرم مطهر رضوی بیش از گذشته فراهم آوریم.

وی گفت: مسلمانان واقعی ارادتمند و دلداده اهل بیت(ع) هستند و ما هر روز جلوه‌هایی از عرض ارادت و ادب مردم اهل سنت را به محضر حضرت رضا(ع) مشاهده می کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: آستان قدس رضوی آمادگی دارد تا با استفاده از ظرفیت های موجود، زمینه تشرف و زیارت تعداد بیشتری از زائران اهل سنت را فراهم کند و در این رابطه با سایر نهادها و دستگاه های اجرایی نیز همکاری خواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به منشور 7 گانه مقام معظم رهبری در انتصاب تولیت آستان قدس رضوی گفت: با توجه به تاکیدات معظم له بنا داریم تا به زائران امام رضا(ع) از مبداء تا مقصد خدمت رسانی کنیم و همچنین سمت و سوی مشارکت‌ها را در جهت رفع مشکلات زائران و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رفاه حال آنان هدایت کنیم.

وی با اشاره به انجام مطالعات کارشناسی برای اجرای طرح توسعه خدمت، خادم و مخدوم، تصریح کرد: خدمت به امام رضا(ع) و زائرانش محدود و منحصر به اقداماتی که در حرم مطهر انجام می پذیرد، نیست و با استفاده از تخصص خادمان بارگاه منور رضوی، سطح خدمت رسانی به اقشار مختلف جامعه و نیازمندان را در سطح کشور و استان‌های محروم گسترش خواهیم داد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: با استفاده از ظرفیت بی نظیر خادمان و با توسعه دایره خدمت، خادمان نیمی از سال را در حرم مطهر و نیمی دیگر را در محل های ماموریتی که آستان قدس رضوی تعیین خواهد کرد به ارائه خدمت خواهند پرداخت.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه این نشست ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام و المسلمین رئیسی و آروزی توفیق برای وی، اظهار کرد: توجه به محرومان و مستضعفان رویکرد مثبت و قابل تقدیری است که نتایج و تاثیر آن را در سفری که به چند استان داشتم، در روحیه مردم دیدم.

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی تصریح کرد: آستان قدس رضوی ظرفیتی عظیم برای نشر و ترویج معارف قرآنی و اهل بیت(ع) به سراسر دنیا دارد و باید با فرهنگ سازی و کار رسانه ای قوی این مهم دنبال شود.

در ادامه این مراسم نیز برخی نمایندگان ولی فقیه در استان‌های قومی به بیان دیدگاه ها و نقطه نظراتشان درباره موضوع زیارت پرداختند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار