قائم مقام معاون فنی رسانه ملی از پخش برنامه های شبکه سوم به صورت HD و با کیفیت عالی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پخش شبکه سه با کیفیت hdگروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمد فهمی در پانزدهمین گردهمایی سراسری معاونان فنی و مدیران ارشد فنی رسانه ملی در تبریز با اعلام این خبر گفت: طرح  پخش برنامه های شبکه سوم به صورت HD از اواخر سال گذشته آغاز شده و تلاش می شود قبل از آغاز بازي‌هاي المپيك 2016 ریو  برزيل این طرح به بهره برداری برسد.

وی افزود: علیرغم مشکلات تامین اعتبار و منابع مالی سازمان صدا وسیما ، اهمیت این طرح باعث شده است این سازمان با استفاده از توانمندی های متخصصان داخلی و با تامین منابع مالی از اعتبارات داخلی ، طرح تبدیل شبکه سوم به سیستم  HD  را اجرایی کند .

قائم مقام معاون فنی سازمان صدا وسیما با اشاره به اینکه  در حال حاضر پوشش رسانه ای صداو سیما در رادیو و تلویزیون به صورت دیجیتال 86 در صد است افزود : در سازمان صدا و سیما تلاش می شود ضریب نفوذ شبکه های دیجیتال تا سه سال آینده به 99 در صد برسد.

محمد فهمی با تاکید براینکه رسانه ملی در کنار تولید ، انتقال و پخش برنامه  های رادیویی و تلویزیونی به دنبال شیوه های نوین انتقال تصویر و صدا است ، افزود : طرح IPTV نیز با استفاده از تکنولوژی های جدید در رسانه ملی در حال اجراست که امیدواریم با نهایی شدن آن ارسال و انتقال صدا و تصویر برروی IP امسال به بهره برداری برسد.

در ابتدای این همایش مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی هم در سخنانی از پوشش 87 درصدی صدا و تصویر برنامه های رسانه ملی در نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: در حال حاضر در استان آذربایجان شرقی 447 ایستگاه تلویزیونی و رادیویی وجود دارد که تلاش می شود با ارتقا توان و افزایش فرستنده ها در مناطق دور افتاده ، ضریب نفوذ شبکه های سراسری و استانی افزایش یابد.

سید محسن لطیفی افزود : استان آذربایجان شرقی با سه کشور ترکیه ، ارمنستان و جمهوری آذربایجان بیش از 230کیلومتر مرز مشترک دارد و برنامه ریزی شده است تا با توسعه فرستنده های رادیویی و تلویزیونی تمامی نوار مرزی  زیر پوشش شبکه های رسانه ملی درآید.

وی تبدیل شبکه استانی سهند به روش  HD  را از برنامه های آتی صداوسیمای آذربایجان شرقی اعلام کرد و گفت : در حال حاضر در استان 4 شبکه تلویزیونی سراسری به صورت HD پخش می شود.

پانزدهمین گردهمایی سراسری معونان فنی و مدیران ارشد فنی رسانه ملی به مدت دو روز در تبریز برگزار می شود که در آن آخرین یافته های فنی رادیویی و تلویزیونی و چگونگی ارتقاء سیگنال رسانی برنامه های رسانه ملی بررسی می شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.