حسن قشقایی در دیدار همتای اسپانیایی خود پیرامون راه های همكاری های دو جانبه كنسولی، قضایی و پلیسی علیه تروریسم، جرائم سازمان یافته و مقابله با قاچاق انسان و مواد مخدر گفتگو كرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه با «كریستوبال گونزالس» معاون وزیر امور خارجه اسپانیا امروز-دوشنبه- در محل وزارت امورخارجه اسپانیا دیدار كرد.

در این دیدار طرفین پیرامون ارائه تسهیلات در صدور ویزا، همكاری های قضایی و پلیسی علیه تروریسم،جرائم سازمان یافته و قاچاق انسان و مواد مخدر گفت وگو كردند.

قشقاوی در این دیدار، آمادگی ایران را برای ارائه پیش نویس موافقتنامه در خصوص انتقال محكومان،استرداد مجرمان و معاضدت قضائی در امور مدنی و كیفری اعلام كرد.

«كریستوبال گونزالس» معاون وزیر امور خارجه اسپانیا نیز با استقبال از پیشنهادات طرف ایران خواستار گسترش همه جانبه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با ایران شد.

همچنین در این گفت وگوها در خصوص زمینه سازی برای برقراری پرواز مستقیم بین تهران – مادرید نیز توافق حاصل شد.

**آمادگی ایران برای گسترش روابط پارلمانی با اسپانیا

قشقاوی معاون وزیر امورخارجه در امور كنسولی و پارلمانی امروز با «پدرو سالز» نایب رییس اول مجلس سنای اسپانیا نیز در مادرید دیدار و گفت و گو كرد.

در این دیدار قشقاوی ضمن ابلاغ سلام مقامات مجلس شورای اسلامی به طرف اسپانیایی بر آمادگی كامل مجلس ایران در گسترش روابط با مجلس اسپانیا تاكید كرد.

«پدرو سالز» نیز ضمن اشاره به روابط 400 ساله ایران و اسپانیا و وجود مشتركات فراوان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با ایران خواستار تبادل هیات های عالیرتبه پارلمانی و دولتی بین دو كشور شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار