سفیر اتریش گفت: بانك های اتریشی پس از توافق برجام در حال آغاز مراودات بانكی در ایران هستند و بانك صادرات و واردات این كشور نیز دوباره صادرات به ایران را ضمانت می كند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛فریدریش اشتیفت با شرکت در نشست فرصت های سرمایه استان ایلام اعلام کرد: شركت های اتریشی در زمینه های صنایع سنگین ، انرژِی ، صنایع غذایی ، اتوماسیون و ... دارای تخصص و تجربیات گسترده ای هستند.

وی ابراز امیدواری كرد كه 2 كشور ایران و اتریش بتوانند همكاری های خود را دراین زمینه ها گسترش دهند.

سفیر اتریش در ایران افزود: بسیار خوشبین هستیم در ماه های آینده روند مبادلات تجاری و بازرگانی میان دو كشور با سهولت و سرعت بیشتری دنبال شود.

اشتیفت اضافه کرد: پیام ها و سیگنال هایی از سوی كشورهای آمریكایی و اروپایی برای سرمایه گذاری در ایران مخابره می شود و شركت های اتریشی نیز آمادگی خود را برای حضور در بازار ایران و اجرای پروژه های مشترك اعلام كرده اند.
وی گفت: ایران و اتریش در طول تاریخ همواره رابطه خوبی داشته و مردم ایران نزد اتریشی‌ها دارای احترام بسیار خوبی هستند و از دهه 50 به بعد ده ها هزار دانشجویی ایرانی در اتریش تحصیل ‌كرده‌اند.
 
سفیر اتریش در ایران با اشاره به سفر رییس جمهور این كشور به ایران با همراه 250 نفر از اعضای شركت های اقتصادی، مجامع عملی و فرهنگی به ایران اظهار کرد: نقطه اوج این سفر دیدار با مقام معظم رهبری بود كه رهبری فرمودند همكاری نزدیك با ایران داشته باشید و این حرف‌ها در دیدارها با رئیس مجلس و رئیس جمهور ایران هم ملموس بود و از آن به بعد هیات‌ های زیادی از اتریش به ایران برای همكاری بیشتر سفر كرده‌اند.
 
 
 
 
انتهای پیام/

 

برچسب ها: ایلام ، بانک ، اتریش ، مراوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.