نمایندگان با کلیات طرح منع تبلیغات محصولات آسیب‌رسان به سلامت در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای موافقت کردند.

طرح منع تبلیغات محصولات آسیب‌رسان به سلامت در فضای مجازی تصویب شد

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز سه شنبه 21 اردیبهشت ماه با کلیات طرح منع تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب‌رسان به سلامت در فضاهای مجازی و شبکه‌‌های ماهواره‌ای موافقت کردند.

براین اساس در مقدمه طرح مذکور آمده است: حفظ و صیانت از سلامت مصرف‌کنندگان و مواد و فراورده‌های دارویی، غذایی، آشامیدنی، بهداشتی، آرایشی، مکمل‌ها، ملزومات و تجهیزات پزشکی و مواد مرتبط با این اقلام و ... نیازمند نظارت دقیق براین محصولات خصوصا در بعد تبلیغات و معرفی آنها می‌باشد.

از آنجایی که عموم مردم از لحاظ تخصصی با خواص و ویژگی‌های مواد، فرآورده‌ها و خدمات فوق‌‌الذکر آشنا نمی‌باشند، نحوه ارائه، تبلیغ و معرفی این فرآورده‌ها و خدمات نقش بسزایی در ذهن  و مصرف آنها توسط اشخاص دارد، امری که عدم توجه به آن باعث سوء استفاده شده و می‌تواند سلامت مصرف کنندگان را به مخاطره بیاندازد.

لذا به منظور حفظ و صیانت از سلامت مصرف کنندگان مواد و فراورده‌های دارویی، غذایی، بهداشتی، مکمل‌ها، ملزومات و تجهیزات پزشکی و همچنین دریافت کنندگان خدمات سلامت، طرح ذیل با قید یک فوریت تقدیم می‌شود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار