با مصوبه مجلس تبلیغات خلاف واقع در رسانه‌های داخلی و خارجی درباره فراورده‌های دارویی و خوراکی، ممنوع شد.

محکومیت 2 تا 5 ساله برای تبلیغ خلاف واقع فراورده‌های دارویی و خوراکی

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز سه‌شنبه 21 اردیبهشت ماه در جریان بررسی طرح ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب رسان به سلامت در رسانه‌های ارتباط جمعی داخلی و بین‌المللی و فضاهای مجازی، با ماده 1 طرح مذکور موافقت کردند.

به موجب ماده 1؛ ارائه هرگونه اطلاعات نادرست و تبلیغ خلاف واقع به هر قیمت از جمله رسانه‌های داخلی و خارجی و یا فضای مجازی درباره آثار مصرف مواد و فراورده‌های دارویی، خوراکی، آشامیدنی، آرایشی، گیاهی، طبیعی، مکمل و همچنین تجهیزات و ملزومات پزشکی و دندانپزشکی و آزمایشگاهی و هرگونه خدمات سلامت ممنوع است و مرتکب به حبس یا جزای نقدی درجه 6 و محرومیت از فعالیت شغلی  و اجتماعی مرتبط برای 2 تا 5 سال محکوم می‌شود.

در صورتی که به مصرف کننده خسارتی وارد شود علاوه بر جبران آن معادل 2 تا 5 برابر خسارت وارده به عنوان جزای نقدی به مجازات مذکور اضافه می‌گردد.

انتشار تبلیغات موضوع این قانون از سوی رسانه‌های جمعی موجب محکومیت مدیر مسئول در رسانه‌های چاپی یا عناوین مشابه در سایر رسانه‌ها به مجازات مندرج در این قانون می باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار