گذر سیاره تیر از برابر خورشید در ساحل بندرعباس رصد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، دبیر انجمن فیزیک و نجوم بندرعباس گفت : سیاره تیر دو تماس با خورشید داشته که یکی در ساعت 15 و 41 دقیقه و چهار ثانیه و دیگری ساعت 15 و 44 دقیقه و 14 ثانیه به ثبت رسید.
محمد امین پاسلار زاده افزود : این گذر در ساعت 19 و 20دقیقه به میان مسیر خود از قرص خورشید رسید و سر انجام ساعت 19و 21 دقیقه غروب کرد.
وی  گفت:آخرین گذر سیاره تیر در سال 85 رخ داد و هم اکنون بار دیگر در 20 اردیبهشت 95 این رویداد به وقوع پیوسته و گذرهای بعدی آن نیز در 20 آبان 98 و 23 آبان 1411 خواهد بود.
دبیر انجمن فیزیک نجوم بندرعباس گفت: این سیاره شبیه نقطه سیاهی در خورشید دیده می شود و ممکن است عبورش از یک لبه تا لبه دیگر خورشید چند ساعت زمان ببرد و در هر قرن افزون بر 10 گذر عطارد از برابر خورشید رخ می دهد که فاصله هر دو گذر سه تا 13 سال است
.هرچندسال یکبار ، زمانی که خورشید و زمین و سیاره تیر در یک خط قرار می گیرند پدیده ی به نام گذر رخ می دهد و عطارد از مقابل قرص خورشید عبور می کند.

گذرهای سیاره ‌ای از مقابل خورشید جزء پدیده‌های نادر هستند که از دید ناظر زمینی تنها برای دو سیاره تیر و ناهید (سیارات داخلی مدار زمین) رخ می‌دهند.
برخی از مردم بندرعباس هم  دیروز در محل رصد عمومی این پدیده حاضر شدند و به تماشای آن نشستند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.