اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی همان افزایش تولید است ورهبرانقلاب نیز آن را تنها راه ادامه روند پیشرفت کشور دانستند که می‌توان با این الگو تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت : برای تحقق این هدف باید به عوامل مؤثر بر تولید از جمله تأمین نیازهای تولید مثل بذر، کود، سم، دارو، اسپرم و ماده‌ی ژنتیکی مؤثر و مناسب و نیز به سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی توجه کرد.http://pr.kj-agrijahad.ir/templates/khabari/fa-ir/images/spacer.png

ولی پور مطلق افزود : اعطای تسهیلات کم‌بهره برای توسعه سطح زیرکشت محصولات زراعی، باغی و دامی  استان از محل اعتبارات ریالی صندوق توسعه ملی در سال گذشته در زیر بخش آب و خاک، باغبانی، گلخانه، زراعت، صنایع تبدیلی، طیور و دام جمعاً به مبلغ 230 هزار و 873 میلیون ریال در بانک عامل، در قالب 700طرح، به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

وی گفت : در راستای اقتصاد مقاومتی آبیاری تحت فشار 4 هزار و 713 هكتار از اراضي استان مجهز به سيستم آبياري قطره‌اي شده است.

وی افزود : استخرهای پرورش ماهی نیز در سال گذشته بیش از 500 استخر دو منظوره پیش بینی شده بود که این امر برای سال جاری  619 واحد گرمابی و 77 واحد ماهیان سردابی بوده است.

 رییس جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی، گفت : در راستای اقتصاد مقاومتی و اهمیت آن در بخش کشاورزی و همچنین سیاست‌های آن در بخش کشاورزی، باید هزینه‌های مصرفی پایین و تولید و درآمد بالا باشد، لذا در همین راستا اولین کارخانه تولید کود بنتونیت در شهرستان فردوس در سال جاری به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.