قائم مقام وزیر بهداشت از بهره‌برداری 24 بیمارستان با سرمایه‌گذاری خارجی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن اسدی لاری قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل در نشست خبری اولین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه سلامت که صبح امروز در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد؛ در خصوص اهمیت ویژه سرمایه‌گذاری و تأمین مالی در نظام سلامت گفت: با شروع طرح تحول سلامت اقدامات موثری برای رفع کاستی‌ها و جلب رضابت‌مندی مردم به خصوص در مناطق محروم صورت گرفت.

وی افزود: در سایه اجرای طرح تحول سلامت شاهد عدالت در دسترسی به خدمات بهداشتی، درمانی، کاهش هزینه درمان و افزایش ارائه کیفیت خدمات ارائه شده در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی بودیم.

اسدی لاری ادامه داد: علاقمندی کشورهای خارجی برای ارتباط موثر با ایران و سرمایه‌‌گذاری در حوزه سلامت به ویژه پس از برجام موجب شد تا وزارت بهداشت برنامه‌های متعددی را برای رفع کمبودها و مشکلات حوزه سلامت داشته باشد و نگاه به حوزه سلامت یک نگاه انسان دوستانه باشد.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل با بیان اینکه اکنون امکان مشارکت نظام‌های سلامت و دسترسی اطلاعاتی در این حوزه وجود دارد، گفت: در این راستا همایشی در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده برای شفاف‌سازی قابلیت سرمایه‌گذاری شرکت خارجی و داخلی در زمینه‌های مختلف از جمله بیمارستان‌سازی برگزار می‌شود. 

اسدی لاری با بیان اینکه 20 فروردین ستاد سرمایه‌گذاری خارجی در وزارت بهداشت تشکیل شد؛ عنوان کرد: در این ستاد با مسئولیت مشاور عالی اقتصادی وزیر بهداشت و عضویت معاونان دارو، توسعه و درمان جلساتی تشکیل شد و تمام زمینه‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری و تأمین مالی از سوی شرکت‌های خارجی علاقمند در زمینه ساخت بیمارستان، دارو و تجهیزات مراکز دیالیز، آزمایشگاه‌ه‌های جامع، مراکز سرطان و مراکز سلامت دهان و دندان بررسی شد.

وی افزود: بر اساس ابلاغیه وزیر بهداشت از پایان سال 94 تاکنون دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت مستقیم و بدون واسطه با سرمایه‌گذاران خارجی وارد مذاکره نمی‌شوند و با توجه به نیازهای اعلام شده از سوی معاونان برنامه‌ریزی‌های دقیق صورت می‌گیرد.

اسدی لاری ضمن تأکید بر لزوم سرمایه‌گذاری برای توسعه تولید داخلی گفت: وزارت بهداشت برای توسعه تولید داخلی به دنبال جذب سرمایه‌‌گذاری خارجی است، هدف ما افزایش میزان واردات نیست و به هیچ عنوان وارد مقوله تولیدات داخل نمی‌شویم.

وی تأکید کرد: هیچ قراردادی بین وزارت بهداشت کشور ایران با کشورهای دیگر بسته نمی‌شود بلکه همه در حد تفاهم‌نامه بین دولت‌ و مجموعه وابسته به دولت‌ها است.

اسدی لاری در خصوص مذاکره‌ای که با بانک صادرات کره صورت گرفته، عنوان کرد: در این مذاکرات کره جنوبی میزان 5 میلیارد دلار در اختیار ایران قرار داد تا در حوزه سلامت و رفع مشکلات آن هزینه شود.

وی در خصوص برنامه‌هایی که با سرمایه‌گذاری خارجی در آینده به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: 24 بیمارستان با حدود 20 هزار تخت در آینده به بهره‌برداری می‌رسند که از جمله آن می‌توان به بیمارستان المهدی تهران در محوطه بیمارستان امام خمینی اشاره کرد که با کمک خیرین بخشی از اقدامات ساخت اولیه آن انجام شده ولی برای تکمیل آن نیاز به سرمایه‌گذار داریم.

وی افزود: برای ساخت بیمارستان دیگری در محوطه بیمارستان امام حسین، بیمارستانی در کرج و تبریز نیز نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی داریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار