رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور گفت : سه هزار 800 نفر به نیروهای اورژانس کشور اضافه می شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور در نخستين كارگاه تدوين برنامه ملي پاسخ نظام سلامت در بلايا و فوريت ها در اراك گفت: برای ارائه خدمات و پاسخگویی به موقع از مجوز استخدام سه هزار و 800 نفر به نیروی های اورژانس کشور اضافه می شود.
 دکتر صابری نیا افزود: برای بالا بردن سطح کیفی اورژانس کلاس های آموزشی و آزمون علمی و عملی نیز برگزار می شود.
وی ادامه داد: با توجه به وجود سی و سه عامل خطر ساز در کشور در راستای مدیریت بحران استان های کشور به 9 قطب تقسیم شده که دانشگاه های علوم پزشکی تهران، قزوین، ساوه و اراک جزو قطب مرکزی هستند تا پاسخگویی و خدمات سریعتر انجام شود.
دکتر صابری نیا افزود: از مهمترین برنامه های این مدیریت برای بالا بردن سطح کیفی ترمیم ساختمان اورژانس بیمارستان های کشور است که در سال گذشته حدود 120 ساختمان اورژانس ترمیم شد و امسال نیز صد بیمارستان برای تعمیر در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور از افزایش بالگرد اورژانس خبر داد و گفت: برای ارائه خدمات بهتر به بیمار و زمان کمتر و طرح موتور آمبولانس در شهرهای پر ترافیک در نظر گرفته شده است.
هشتصد دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل به ناوگان اورژانس کشور افزوده شده.
دکتر صابری نیا از پوشش اورژانس در روستاها و عشایر کشور و در آینده از پوشش اورژانس صد درصدی در سراسر کشور خبر داد.
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های پایگاههای اورژانس و دستور العمل های جدید زمان رسیدن به حادثه کاهش یافته میانگین استاندارد جهانی زمان رسیدگی به بیمار 14 دقیقه است که میانگین کش ور به این زمان نزدیک است و در سطح شهرها میانگین استاندارد جانی 8 دقیقه است که میانگین زمانی شهرهای پر ترافیک بالاتر از میانگین جهانی است ولی استان مرکزی و اراک از میانگین جهانی هم پایین تر است.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، حوادث ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.