رمضانی معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم گفت: پایگاه‌های ورزشی پیشگیری از دیابت در قم راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ مشکلات زندگی ماشینی امروز که در نتیجه کم‌تحرکی به وجود می‌آید، ما باید ورزش را جزء اصلی زندگی روزانه عموم افراد جامعه قرار بگیرد تا از بیماری‌های احتمالی و خطرات ناشی از کم‌تحرکی جلوگیری شود.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم بیان کرد: نوع تغذیه‌ای که امروزه در بین اکثریت افراد جامعه با استفاده از غذاهای آماده و فست‌فودها رایج شده، بسیاری از بیماری‌ها از جمله دیابت در انتظار مردم است.

وی افزود: بر همین اساس گامی بلند در مسیر پیشگیری از بیماری دیابت برداشته‌ایم و قصد ما این است که با همکاری مرکز بهداشت استان قم پایگاه‌های ورزش صبحگاهی که هم اکنون در قم فعال هستند را به پایگاه ورزشی مبارزه با دیابت تبدیل کنیم

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم عنوان کرد: هدف ازاجرایی کردن این تصمیم، تبدیل پایگاه‌های فعال ورزش صبحگاهی واقع در مجموعه‌های ورزشی سطح شهر قم به پایگاه ورزشی به عنوان اقدامی به منظور پیشگیری از خطرات بیماری دیابت با همکاری مرکز بهداشت قم می باشد.

رمضانی یاد آور شد: پایگاه‌های صبحگاهی واقع در مجموعه ورزشی شهید حیدریان،‌ تختی و سالن ورزشی مرحوم فرهمند موحد قم با همکاری مرکز بهداشت قم به پایگاه صبحگاهی پیشگیری از دیابت تبدیل می شوند تا با همکاری مرکز بهداشت قم خدمات رایگان ارائه شود.

وی ابراز کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به اصلاح شیوه زندگی و لزوم راهنمایی افراد جامعه به رسوم زندگی بانشاط و پویا به دنبال توسعه فضا و امکانات ورزش همگانی و تسهیل شرایط حضور مردم در ورزش هستیم.

در پایان خاطر نشان کرد: امروزه بیماری‌هایی نظیر چاقی، کبد چرب، بیماری‌های قلبی و عروقی و ... در  کمین افراد مختلف جامعه است و از سال قبل به دنبال تصویب در شورای همگانی استان به ریاست استاندار قم، دستگاه‌های اجرایی با هم‌افزایی و اتحادی بسیار خوب در زمینه افزایش پایگاه‌های ورزش صبحگاهی تلاش خوبی انجام داده‌اند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار