همدان؛

۱۵۰ برنامه فرهنگی تبلیغی ویژه اعیاد شعبانیه در همدان

کارشناس امور فرهنگی تبلیغات اسلامی همدان از برگزاری ۱۵۰ برنامه فرهنگی تبلیغی ویژه اعیاد شعبانیه در شهرستان همدان خبر داد.

۱۵۰ برنامه فرهنگی تبلیغی ویژه اعیاد شعبانیه در همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رضا ویسی افزود: با همکاری روحانیون مستقر، ائمه جماعات مساجد، شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان و شعرای آئینی، هیئات مذهبی، مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی ۱۵۰برنامه فرهنگی مذهبی در مساجد و حسینیه‌های شهرستان همدان اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: برنامه‌های با محوریت تبیین مفهوم انتظار و مهدویت، سیره عملی ائمه معصومین(ع) و سبک زندگی اسلامی اجرا خواهند شد.

وی ادامه داد: اندیشه مهدویت و ظهور، یکى از اصیل‌ترین اندیشه‌های اسلامى است و بنیان‌گذار آن پیامبر اکرم(ص) است.

ویسی افزود: آن حضرت، خود عقیده به ظهور حضرت مهدى (عج) را در جدول عقاید اسلامى قراردادند، به همین جهت، این موضوع به‌طور یکسان در منابع شیعه و سنى منعکس و معرفی شده است.

وی گفت: این معرفى چنان دقیق و مشخص است که قابل انطباق بر فرد دیگرى جز شخص آن حضرت نیست که از فرزندان فاطمه(س) و امام حسین (ع) و نام پدرش امام حسن عسکرى(ع) است و آخرین حجت الهى از سلسله انبیا و اوصیاست که با ظهورش جهان را پر از عدل و داد می‌سازد.

وی تصریح کرد: او هم‌اکنون به‌عنوان یک امام زنده، ولى غایب، درروی زمین زندگى می‌کند.

ویسی با بیان اینکه گفتمان دینی از موفق‌ترین طرح‌های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی است، گفت: تعداد ۱۰ گفتمان‌های دینی در قالب کارگاه و مراسم‌های مذهبی و مجالس سخنرانی به همت روحانیان اعزامی و مستقر و بومی در مساجد شهر همدان برگزار شد.

وی افزود: تعداد ۱۰ گفتمان‌های دینی در قالب کارگاه و مراسم‌های مذهبی و مجالس سخنرانی به همت روحانیان اعزامی و مستقر و بومی در مساجد شهر همدان برگزار شد.

کارشناس امور فرهنگی تبلیغات اسلامی همدان، پاسخگویی به شبهات و سؤالات شرکت‌کنندگان در زمینه مسائل اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی، کمک به رشد و ترویج فضایل اخلاقی، تقویت هویت دینی و فرهنگی در نسل جوان، تبیین و ترویج فرهنگ علوی و مهدویت و مقابله با تهاجم فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی را از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح گفتمان‌های دینی اعلام کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار