تعدادي از واحدهاي صنعتي در شهرك صنعتي شماره 2 دزفول به دليل مشكل كم آبي ناچار به توقف فعاليت شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، يكي از صنعتگران دزفول گفت: مشكل كم آبي در شهرك صنعتي شماره 2 دزفول امكان ساخت و ساز و فعاليت توليدي را از صنعتگران سلب كرده است.

عبدالعلي حصيرچين با بيان اينكه ساخت و ساز در شهرك صنعتي شماره 2 دزفول به دليل قطع مكرر آب متوقف شده و يا به سختي و با انتقال آب با تانكر انجام مي شود افزود:ساير واحدهاي توليدي مستقر در اين شهرك صنعتي به دليل كمبود آب با مشكل مواجه شده و بعضا آب مورد نياز واحد صنعتي را از طريق تانكر تامين مي كنند كه در شان صنعتگران نيست.

وي از دستگاه هاي مربوطه خواست نسبت به حل مشكل كمبود آب در شهرك صنعتي شماره 2 دزفول وارد عمل شوند.

عليمردان جعفري مدير شهرك صنعتي شماره 2 دزفول نيز در اين خصوص بیان کرد: حدود 8 سال پيش با همكاري آبفا و شركت شهرك هاي صنعتي دزفول خط انتقال آب از محل ندامتگاه دزفول به سمت شهرك صنعتي شماره 2 اجرا شد.

وی افزود: از حدود 5 سال پيش روستاهاي كلولي، مهاجرين و سياه منصور به نيز شركت فولاد و چند واحد مرغداري و دامداري واقع در مسير اين خط انتقال آب اقدام به انشعاب آب نيز از اين خط انتقال نمودند كه اين امر در آبرساني به واحدهاي صنعتي اختلال ايجاد كرد.

جعفری با اشاره به اينكه وضعيت بحراني آب شهرك صنعتي شماره 2 از سال 93 آغاز شده است گفت:با توجه به اينكه در سالهاي اخير امكان سرمايه گذاري فقط در شهرك صنعتي شماره 2 وجود دارد هشدار لازم به اداره آب و فاضلاب دزفول اعلام شده ولي تاكنون اقدامي براي حل اين مشكل صورت نگرفته است.

مدير شهرك صنعتي شماره 2 دزفول اظهار كرد: به دليل مشكل كم آبي، قطع مكرر آب و افت فشار در طول روز برخي واحدهاي صنعتي و توليدي آب بر در شهرك صنعتي شماره 2 تعطيل شده اند.

این مقام مسئول اذعان داشت: در حال حاضر 40 واحد صنعتي در مرحله ساخت و ساز و فعال در شهرك صنعتي شماره 2 وجود دارد كه از مشكل بي آبي رنج مي برند و حدود 80 درصد اين واحدها كه براي ساخت و ساز و فعاليت نياز به آب دارند ناچار به توقف روزانه فعاليت شده اند.

وي ضمن انتقاد از وضعيت موجود گفت: در حاليكه ميليون ها تومان براي انشعاب آب و برق هزينه شده دغدغه صنعتگر نبايد تامين آب و برق باشد.

جعفري افزود: در آخرين پيگيري با مديريت آبفا دزفول اظهار داشتند اين مشكل در دست بررسي است كه اميدواريم هرچه سريعتر مشكل كمبود آب در شهرك صنعتي شماره 2 دزفول مرتفع شده و فعاليت واحدهاي توليدي به حالت عادي بازگردد.

جمال الدين برفر مدير آب و فاضلاب شهرستان دزفول نيز بیان داشت: افزايش واحدهاي صنعتي و مشتركان در مسير جاده شوشتر، افزايش اشتراك خانگي و غيرخانگي و افزايش جمعيت در روستاهاي مسير به افت فشار در اين منطقه منجر شده كه قبلا نيز پيش بيني شده بود.

وی تصریح کرد: براي حل مشكل كم آبي و قطعي آب كه برخي مواقع اتفاق مي افتد نياز به حفر چاه جديد در منطقه داريم كه مطالعات اين كار انجام شده و نقطه يابي آن با همكاري سازمان آب و برق و آب ناحيه شمال غرب در حال انجام است.

برفر اظهار کرد: با توجه به اينكه حفر چاه ممكن است زمان بر باشد براي برطرف كردن مشكل كم آبي تمهيداتي در اين خصوص انديشيده شده و خطوط آبرساني شهر دزفول شناسايي شد تا با جابجايي خطوط آب بتوان آب بيش تري به اين منطقه ارسال كرد.

این مقام مسئول اذعان داشت: جابجايي خط انتقال آب به طول 700 يا 800 متر و اتصال آن به منطقه مورد نظر در حاشيه پروژه يعقوب ليث با 50 درصد پيشرفت در حال انجام است كه با جابجايي اين خط انتقال آب كه با لوله هايي با قطر 250 ميليمتر انجام مي شود فشار آب به سمت جاده شوشتر بيش تر و مشكل كم آبي اين منطقه حل مي شود.

مدير آب و فاضلاب شهرستان دزفول با اشاره به اينكه عمليات جابجايي خط انتقال آب در جاده كنارگذر يعقوب ليث در حال انجام است گفت: تا اواسط هفته آينده اتصالات اين انتقال انجام مي شود ضمن اينكه قطع مطلق آب در شهرك صنعتي شماره 2 و كارخانه كربن بلك رخ نداده و تنها افت فشار آب بوده است كه اميدواريم با تكميل اين جابجايي خط انتقال آب مشكل حل گردد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.